Wat is er nieuw

Rio 180 van Christine86

Christine86

Well-known member
Lid geworden
30 december 2012
Tijd voor een nieuw foto album 😀 . Ik kon voor nop een rio 180 overnemen, dus dit was wel heel aantrekkelijk natuurlijk. Deze zou dan in de plaats komen van 2 rekords 600. Hoe graag ik het ook wilde, moesten natuurlijk wel alle visjes bij elkaar passen. Uiteindelijk de knoop door gehakt en kon de verhuizing beginnen.

Omdat ik niet met 3 aquaria in huis kon zitten, heb ik geen indraai periode gehad. Ik heb zoveel mogelijk water van mn oude aquaria bewaard, als ook een beetje bodembedekking en de filterinhoud. De achterwand zat er al in, deze zag er op behoorlijk wat alg na, nog goed uit dus heb ik deze laten zitten. Ik heb er donker afgerond grind in gedaan.

nieuwebakchristineverkleind.jpg

Het huidige bestand is:
9 Trigonostigma heteromorpha
+/_ 8 neon tetras en 8 blauwe neons
5 epiplatys annulatus
+/_ 15 corydoras (verschillende soorten)
een verdwaalde gup en afrikaans lichtoogje
7 dwergklauwkikkers

Hij staat nu sinds begin februari en gelukkig gaat alles redelijk goed. De tweede dag lagen de vissen bijna allemaal op apengapen door zuurstof tekort volgens mij. Gelukkig is door waterwissel de schade beperkt gebleven tot geloof 4 visjes die het niet gered hebben. Momenteel kamp ik vooral met een slakkenprobleem en een algenprobleem. De slakken probeer ik zoveel mogelijk uit te vangen en niet te veel voeren. Dit is wel wat lastig omdat die kikkers niet al te slim zijn wat eten betreft, en ik dus misschien te veel geef omdat ik bang ben dat ze wat te kort komen. De algen zijn wat lastig onder controle te krijgen. Het licht staat aan van 14.30 tot 21.30 dus dat is niet te lang volgens mij. Ik geef 5ml plantenpracht en 5 ml easycarbo per dag en 1x per week plant pro fe7. Ik heb voor nu wat aluminiumfolie over de tlbuizen gedaan, drijfplantjes heb ik besteld dus heb ik deze week als het goed is. Dit zullen de ringbandsnoekjes ook wel waarderen denk ik.

Heb ook steeds een soort schimmel op mijn grind, geen idee hoe dat er komt. Hopelijk dat dit wat opstartprobleempjes zijn en dit met de tijd weg gaat.

Dit zijn de waterwaardes met druppeltest:
PH 7,5
KH 9
GH 10?
NO2 0

De test van GH moest groen worden maar was mij niet helemaal duidelijk wat voor groen, de gemeten resultaten waren bij een soort olijfgroen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Zo staat het aquarium er momenteel bij:

nieuwebakchristine2verkleind.jpg

Mooi hoor 🙂 ik vind dwergklauwkikkers echt mooie dieren dus als je daar nog foto's van hebt

Vooruit nog 1 dan:

De grote kikker heb ik nu iets meer dan 2 jaar denk ik. Nadat haar vriendje was overleden eerder deze maand heb ik 6 nieuwe vriendjes voor haar gekocht. Het verschil in grote is duidelijk te zien denk ik:

mamakikker.jpg

Update......

Vandaag wat onderhoud gedaan aan mn aquarium. Ik had op bepaalde plekken op het grind een witte substantie zitten, soort slijmerige schimmel. Het grind heb ik opgezogen en onder de kraan schoon gewassen, benieuwd of dit zal helpen. Het kienhout stond niet helemaal naar mijn zin dus deze heb ik wat verplaatst. De slakkenplaag wordt wel wat minder, ik schraap ze tegenwoordig maar met mn schepnetje van de achterwand, hierbij vang ik er aardig wat. Ook de algen lijken wat minder te worden, ik heb er nu ook drijfplantjes inzitten.

updatechristine180.jpg

Dank je wel! In de openingspost staat het exacte visbestand, o.a kegelvlekbarbelen, neons en corydoras.

Weer eens tijd voor foto's.

Kikkers op rode muggenlarven jacht:

updatechristine180.1.jpg

Deze kikker betrapte ik met een nieuwe jas:

updatechristine180.2.jpg

En zo staat het aquarium erbij momenteel, morgen hoog tijd om de plantjes wat bij te werken. De drijfplantjes zijn ook aardig gegroeid als ik die met de foto van vorige week vergelijk. Weet iemand trouwens hoe de grote bossige plant links achterin heet, ik dacht zelf aan vaantjesplant, maar weet het niet zeker.

updatechristine180.3.jpg

Dank beide!! Word hopelijk nog mooier....heb een aantal echino's overgenomen met het aquarium maar die zagen er niet al te best uit. Hadden allemaal opgekrulde bladeren enz. dit wordt langzaamaan wel beter gelukkig.

Mooie foto's weer!! Je bak is echt een mooie jungle geworden, en dat zo snel, voeg je co2 toe?

Nee ik voeg geen co2 toe, is mij teveel gedoe 😛 Ik geef 5 ml plantenpracht en 5 ml carbo per dag. Mag van mij nog veel meer een jungle worden, vooral de echino's mogen nog wel wat voller worden

Dank je wel Ludger!

Vandaag groot onderhoud gedaan. De (vaantjes?)plant links achterin gesnoeid en de stengeltjes deze keer apart terug gezet, hiervoor stond het als 1 bos bij elkaar. Bij de echino's de laatste gekrulde blaadjes weg gehaald en ook bladeren waar veel algen opzaten. Nu kan alles weer lekker groeien.

De drijfplantjes groeien trouwens ook als kool. Een dikke week geleden besteld bij APO, nu ziet het er zo uit:

updatechristine180.4.jpg

En een totaaltje na de snoeibeurt:

updatechristine180.5.jpg

Dank je wel, en de bedoeling is dat het nog mooier gaat worden. Alleen groeien de plantjes helaas niet zo hard als ik zou willen 🙁 Alleen de drijfplantjes groeien idioot hard.
De cory's lijken de drijfplantjes alleen niet zo te waarderen, ze kunnen nu niet overal meer naar boven om lucht te happen. Heb een beetje van de drijfplanten weg gehaald zodat ze hopelijk wat beter naar boven kunnen.

Dankjewel! Zal binnenkort weer eens wat foto's erop zetten, staat al weer veel te veel tekst 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan