rio 180 zuid-amerika


B

Boetzen

Guest
hallo allemaal:)

na 2jaar te zijn gestopt met me rio240 begon het toch weer te kriebelen.
heb een rio180 die ik ga klaarmaken voor gebruik.

zelf zat ik al wel een beetje te denken welke vissen ik er in wil houden.
graag zou ik ook reacties zien wat jullie vinden/advies enz.

ik dacht hier aan:

koppel apistogramma pertensis of apistogramma panduro

10 st otocinclus

20 st kardinaal tetra of neon tetra of een uit soort uit de nannostomus familie.

graag zie ik jullie reacties tegemoed.:D
 
Leuk dat je weer bent begonnen natuurlijk:thumbs:
 
Zeker weten jessicapilon
 
Oh, ik was ook van plan een otocinclus te halen, maar nu ik dit lees...
Ik heb er geen ervaring mee hoor..... Ik zag alleen dat artikel voorbijkomen. En het lijkt me rot als je vissen koopt en die snel doodgaan......
 
Oh, ik was ook van plan een otocinclus te halen, maar nu ik dit lees...

Kun je eigelijk geen kweekvorm van deze vis halen? Zullen die het niet beter doen?;)

Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen of gehoord dat die oto's massaal uitgevangen worden en zo goed als niet te kweken zijn.
Zal ergens vast een kern van waarheid inzitten
 
Oh, ik was ook van plan een otocinclus te halen, maar nu ik dit lees...

Kun je eigelijk geen kweekvorm van deze vis halen? Zullen die het niet beter doen?;)

nakweek bedoel je, kweekvorm is wat anders :petjeaf:

zover ik weet is het altijd allemaal wildvang.. daar schijnen ze als gekken te kweken en in aquaria is het niet te doen :juggle:
ze zeggen wel dat het aantal in het wild drastisch terugloopt.. alleen blijf ik het dan zo gek vinden dat ze zo spotgoedkoop in de winkel te krijgen zijn.
 
nakweek bedoel je, kweekvorm is wat anders :petjeaf:
Jep:oops:
zover ik weet is het altijd allemaal wildvang.. daar schijnen ze als gekken te kweken en in aquaria is het niet te doen :juggle:
ze zeggen wel dat het aantal in het wild drastisch terugloopt.. alleen blijf ik het dan zo gek vinden dat ze zo spotgoedkoop in de winkel te krijgen zijn.
Vinden ze het dan gek, dat het aantal terugloopt...;)
 
Hebben jullie verder nog suggesties voor een scholenvis wat ik kan houden bij de Apistogramma?
De otocinclus laat ik dan maar weg
 
Hebben jullie verder nog suggesties voor een scholenvis wat ik kan houden bij de Apistogramma?
De otocinclus laat ik dan maar weg
Eigenlijk kun je wat scholen betreft van alles houden behalve Corydoras. Trouwens, ik zie dat bij je beginpost staat "Kardinalen of Nannostomus", maar je kunt ze prima samen houden. De meeste Nannostomus zwemmen op de bovenste 1/3 van de bak, met af en toe een reis naar het midden, terwijl kardinalen juist in het midden zwemmen en af en toe naar boven gaan.
 
Eigenlijk kun je wat scholen betreft van alles houden behalve Corydoras. Trouwens, ik zie dat bij je beginpost staat "Kardinalen of Nannostomus", maar je kunt ze prima samen houden. De meeste Nannostomus zwemmen op de bovenste 1/3 van de bak, met af en toe een reis naar het midden, terwijl kardinalen juist in het midden zwemmen en af en toe naar boven gaan.

Ja dat is idd misschien wel een idee om die samen te houden.
Nog een idee wat een mooie nannostomus is?
 
Ik vind zelf de Nannostomus marginatus het leukst, het is een mooie vis (wildvang exemplaren uit bepaalde rivieren in Peru hebben een gelere kleur en een fellere rode vlek) en zijn gedrag is geweldig. Gelukkig is het één van de vaakst voorkomende Nanno's.
 
Die ziet er inderdaad heel leuk uit:D
 
Ik heb hier beckfordis zitten en ik vind ze echt geweldig!

Hoe de mannen tegen elkaar opboksen om te laten zien wie de sterkste is vind ik fantastisch! Heb er 12x met 18 neons zitten. Gaat perfect.

De neons zwemmen midden onder(vergelijkbaar met kardinalen) en de beckfordis liggen net onder de oppervlakte tegen de stroming aan, het liefst tussen drijfplanten!

Misschien zijn roodkopzalmen ook een leuke scholenvis!

Oh ja, ieder natuurlijk zijn mening. Maar ik zou me niet tegen laten halen om otos te kopen door dat stuk. Het geldt voor elke vis die jij in je aquarium zet dat je je moet inlezen en rekening houden met het voer. Als jij denkt dat je otos een goed leven kan geven en het in ieder geval probeert laat je niet tegen houden!

Over elke wildvang vis kan je wel een zielig verhaal schrijven in mijn ogen. Wildvang soorten zijn vaak in overvloed in hun natuurlijke omgeving, kweken gaat moeizaam dus dan is het goedkoper ze te vangen dan te kweken. Zo werkt het nou eenmaal, ook met kardinalen bijvoorbeeld. Als ik met alles rekening moet houden waar een mens of dier voor heeft geleden kon ik alleen maar onbespoten groente eten en woonde ik in een blokhut

Kwa consumeren ben ik bewust en kwa vissen heb ik goede intenties. Dat is wat telt in mijn ogen! Ik heb hier ook nog 2 gepensioneerde otos zitten uit een groepje van 8 jaren geleden, ik blijf het grappige vissen vinden en twijfel telkens ze aan te vullen.. maar zit met een zuid Amerika bestand dus gaat nog even niet!

Om een lang verhaal kort te maken: ik denk dat je een soortgelijk verhaal over elke wildvang vis kan maken, als jij bewust bent en vol goede intenties en otos leuke vissen vindt, kopen die handel!

Oh ja, je zou ook bijlzalmpjes kunnen nemen voor de oppervlakte en dan roodkop/kardinalen/kegelvlekbarbelen/sommige nannostomus in onderlaag!

Succes
 
Ik heb hier beckfordis zitten en ik vind ze echt geweldig!

Hoe de mannen tegen elkaar opboksen om te laten zien wie de sterkste is vind ik fantastisch! Heb er 12x met 18 neons zitten. Gaat perfect.

De neons zwemmen midden onder(vergelijkbaar met kardinalen) en de beckfordis liggen net onder de oppervlakte tegen de stroming aan, het liefst tussen drijfplanten!

Misschien zijn roodkopzalmen ook een leuke scholenvis!

Oh ja, ieder natuurlijk zijn mening. Maar ik zou me niet tegen laten halen om otos te kopen door dat stuk. Het geldt voor elke vis die jij in je aquarium zet dat je je moet inlezen en rekening houden met het voer. Als jij denkt dat je otos een goed leven kan geven en het in ieder geval probeert laat je niet tegen houden!

Over elke wildvang vis kan je wel een zielig verhaal schrijven in mijn ogen. Wildvang soorten zijn vaak in overvloed in hun natuurlijke omgeving, kweken gaat moeizaam dus dan is het goedkoper ze te vangen dan te kweken. Zo werkt het nou eenmaal, ook met kardinalen bijvoorbeeld. Als ik met alles rekening moet houden waar een mens of dier voor heeft geleden kon ik alleen maar onbespoten groente eten en woonde ik in een blokhut

Kwa consumeren ben ik bewust en kwa vissen heb ik goede intenties. Dat is wat telt in mijn ogen! Ik heb hier ook nog 2 gepensioneerde otos zitten uit een groepje van 8 jaren geleden, ik blijf het grappige vissen vinden en twijfel telkens ze aan te vullen.. maar zit met een zuid Amerika bestand dus gaat nog even niet!

Om een lang verhaal kort te maken: ik denk dat je een soortgelijk verhaal over elke wildvang vis kan maken, als jij bewust bent en vol goede intenties en otos leuke vissen vindt, kopen die handel!

Oh ja, je zou ook bijlzalmpjes kunnen nemen voor de oppervlakte en dan roodkop/kardinalen/kegelvlekbarbelen/sommige nannostomus in onderlaag!

Succes

Dank voor je reactie Bart12345:D
Ik denk dat ik voor de nannostomus marginatus ga.
Die vind ik persoonlijk mooier.
Verder twijfel ik toch nog over de otocinclus en wat jij zegt over de otocinclus daar kan ik me ook wel in vinden.
Overigens neem ik geen neons of kardinalen erbij wil het ook weer niet al te druk hebben in het aquarium aangezien ik hoop dat de Apistogramma zich gaat voortplanten. Lijkt me gewoon mooi om te zien.
Zou dat trouwens wel gaan als ik er oto's bij doe?
 
nakweek bedoel je, kweekvorm is wat anders :petjeaf:

zover ik weet is het altijd allemaal wildvang.. daar schijnen ze als gekken te kweken en in aquaria is het niet te doen :juggle:
ze zeggen wel dat het aantal in het wild drastisch terugloopt.. alleen blijf ik het dan zo gek vinden dat ze zo spotgoedkoop in de winkel te krijgen zijn.
In het land van herkomst liggen de lonen een stuk lager. Dus dat is makkelijk te verklaren.
 
Dank voor je reactie Bart12345:D
ik hoop dat de Apistogramma zich gaat voortplanten. Lijkt me gewoon mooi om te zien.
Zou dat trouwens wel gaan als ik er oto's bij doe?

Dat voortplanten bedoel je? Oto's zijn zoon beetje de enige vissen die geen eierrovers zijn dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! geef je apisogramma's een holletje als een halve kokosnoot met 1 opening of een stuk pvc pijp in het zand. Ze beschermen het nest erg fel, dus dat komt wel goed!
 
Dat voortplanten bedoel je? Oto's zijn zoon beetje de enige vissen die geen eierrovers zijn dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! geef je apisogramma's een holletje als een halve kokosnoot met 1 opening of een stuk pvc pijp in het zand. Ze beschermen het nest erg fel, dus dat komt wel goed!
Nannostomus marginatus zijn ook geen actieve rovers.

Apistogramma + Nannostomus + Otocinclus is een hele goede combinatie.
 
Dan gaat ik maar wat moois van maken :D
 
Ik heb dit zwemmen momenteel
Man + vrouw apistogramma panduro
11 nannostomus marginatus
6 otocinclus macrospilus

2F6F9D0A-57EE-455E-B072-E8FCC6B20D85.jpeg
 

Terug
Bovenaan