Rio 240 Amazone bestand


S

smidsy

Guest
Beste allemaal,

Ik heb in het verleden een kleine gezelschapsbak gehad en daarna een wat grotere Malawi bak, echter kreeg ik de algen niet onder controle en was de lol er na een tijd vanaf.
Ik ben inmiddels verhuisd en de toekomstige bak hoeft niet direct bij een raam te staan. Ik voel me inmiddels aangetrokken tot een bestand uit de Amazone, ik zou graag een bak inrichten met veel hout, drijfplanten en normale beplanting (echter niet overdadig veel).
Hoe kun je t beste schuilplekken creeeren zonder van cocosnoten of potjes gebruik te maken?
Ik zat te denken aan t volgende bestand en ik hoop dat jullie mij hiermee op weg kunnen helpen:

25 x Neon tetra (of meer?)
8x Gymnocorymbus ternetzi
10x corydoras panda (als t te druk onder in wordt dan terugschroeven naar 6 of 8)?
2m en 6v apistogramma borelli.

Zou dit een redelijk bestand zijn of gaat dit te vol worden?

Ik hoor graaf jullie meningen!

Groet,
Erik.
 
Zie de Borelli toch meer als een koppelvormer, dus meerdere vrouwen per man is niet nodig.
ook is de regel dat je nooit 2 mannen (dwerg)cichliden bij elkaar zet, dit ivm de onderdrukking van de 1e man. als je er 3 of meer neemt word die druk beter verveeld. Nu is de Borelli tamelijk rustig maartoch.
wellicht kan je zelfs 4m 4v kwijt maar dat laat ik even over aan de kenners :)

een groep Borelli + een groep corydora's zou ik iig niet combineren.

Of de Gymnocorymbus goed gaat samen met de Borelli's weet ik niet, denk dat zodra er jongen zijn van de Borelli's de Gymno's volledig gek worden en de Borelli's de stuipen op het lijf jagen... Heb deze zelf gehad en het zijn een soort mini piranha's zodra er wat te eten is :)

Neon tetra's lijkt mij prima, stuk of 30.

Verder kan het gehele bestand op een mooie temperatuur van 20-22 graden gehouden worden.
 
Zie de Borelli toch meer als een koppelvormer, dus meerdere vrouwen per man is niet nodig.
ook is de regel dat je nooit 2 mannen (dwerg)cichliden bij elkaar zet, dit ivm de onderdrukking van de 1e man. als je er 3 of meer neemt word die druk beter verveeld. Nu is de Borelli tamelijk rustig maartoch.
wellicht kan je zelfs 4m 4v kwijt maar dat laat ik even over aan de kenners :)

een groep Borelli + een groep corydora's zou ik iig niet combineren.

Of de Gymnocorymbus goed gaat samen met de Borelli's weet ik niet, denk dat zodra er jongen zijn van de Borelli's de Gymno's volledig gek worden en de Borelli's de stuipen op het lijf jagen... Heb deze zelf gehad en het zijn een soort mini piranha's zodra er wat te eten is :)

Neon tetra's lijkt mij prima, stuk of 30.
Beste,
Het was ook min of meer een beetje de bedoeling om op een 'natuurlijke manier' de populatie een beetje in toom te houden, 3m en 3v of zelfs 4 om 4 zou dus beter zijn voor de rust in de bak?
Ik ben meer van de wat meerdere soorten, ik weet dat hier voor en tegenstanders van zijn...
Vandaar dat ik met dit bestand aan kwam, ik hoop dat er nog meerdere zijn die mijn bestand of toejuichen, of verwerpen...
Groet,
Erik
 
Nog iemand opmerkingen over eerder genoemd bestand?
 
Hoe kun je t beste schuilplekken creeeren zonder van cocosnoten of potjes gebruik te maken?
Bladeren, erg leuk om te zien, apsito's willen ze ook wel eens verplaatsen en je ziet ze overal opduiken tussen de bladeren:D
3m en 3v of zelfs 4 om 4 zou dus beter zijn voor de rust in de bak?
Elk borelli mannetje maakt zijn eigen territoriumpje, tijdens de paartijd wordt daar iedere vis weggejaagd, corydorassen denderen overal doorheen, dus kunnen dan nergens heen, djs dat zou ik niet doen.
Zou nog wel 2 koppels met een paar corydorassen aandurven.

Zorg wel voor genoeg zichtbrekers, zodat de mannen elkaar kunnen ontlopen. Wel heel gaaf om 2 mannen bij elkaar in te hebben, zullen hun pracht aan elkaar laten zien :thumbs: :thumbs:

Je zou ipv voor de zwarte tetra of neontetra ook een bovenlaagvisje kunnen kiezen, dan heb je alle vissen mooi verspreid door de bak.
 
Ik heb nog een ander draadje lopen....
Is dit misschien mogelijk:
Corydoras Panda (8x)

L015 Peckoltia Vittata (1x)
Neon tetra (15-20x)
Fantoomzalm (8x)
(en dan zoek ik nog eigenlijk evt ipv de Peckoltia een koppeltje mooie cichlides)
 
Ik heb nog een ander draadje lopen....
Is dit misschien mogelijk:
Corydoras Panda (8x)

L015 Peckoltia Vittata (1x)
Neon tetra (15-20x)
Fantoomzalm (8x)
(en dan zoek ik nog eigenlijk evt ipv de Peckoltia een koppeltje mooie cichlides)
Die L015 kun je er ook wel in houden samen met de cichlides.

Ziet er uit als een mooi bestand en qua cichlidesa heb je een hele ruime keus.
 

Terug
Bovenaan