Wat is er nieuw

Rio 240 Eerste Aquarium van JawsAchterGlas

• Onderwerp starter Onderwerp starter JawsAchterGlas
  • Startdatum Startdatum
Eens met tuinfluiter!
En wat betreft de julii,zie de laatste weken best veel berichten van mensen dat ze deze gekocht zouden hebben maar is in de praktijk heel moeilijk aan te komen.
Zijn 99 van de 100 keer de Corydora trilineatus,ook een mooi visje maar zit wel een prijsverschil tussen deze 2 namelijk dus let daar op.

Hoe zit er een prijsverchil tussen julii en trilineatus als één van de twee vrijwel nooit wordt aangeboden? 😉

Hoe bedoel je prijsverchil? zou toch niks geks zijn dat een lastigere te verkrijgen soort duurder is?

Wat wij willen zeggen: als het (zo goed als) altijd trilineatus is, dan is het dus ook (zo goed als) altijd trilineatus waar je de prijs van ziet. Dus welk prijsverschil?
Of heb jij al meermaals julii aangeboden zien worden en kunnen constateren dat het zo goed als regel is dat die duurder is dan trilineatus.
Wij hebben nog nimmer een julii gezien, dus vermeend prijsverschil ook nooit waargenoemen.

Bovendien: lastiger verkrijgbaar is bepaald niet vanzelfsprekend een reden om duurder te zijn. Al helemaal in dit geval: trilineatus is vrijwel altijd gekweekt en is een langzame groeier. Het duurt derhalve relatief lang voordat deze op verkoopbare maat zijn. En tijd = geld. Er zijn Corydoras soorten die je minder ziet (verkrijgbaarheid) dan trilineatus, maar minder kosten.

Ik las al dat heel vaak de corydoras trilineatus als julii wordt verkocht. Bij de lfs (aqua-fauna Alkmaar) zeiden ze daar niks over, heb er eigenlijk ook niet over doorgevraagd. Als het de trilineatus blijkt te zijn zou ik dat ook niet erg vinden ze zien er vrijwel gelijk uit. Zal het nog eens navragen bij ze. Verder kwamen ze wel betrouwbaar over en gaven ze goede adviezen o.a. dat de cory's op zand of fijn afgerond grind moesten en de peckoltia hout nodig had, wist ik wel al maar toch fijn om te horen dat ze dat soort dingen meegeven.

Yup aqua-fauna is een goede winkel 😉
Maar ook hij is afhankelijk van wat zijn toeleveranciers leveren..

Huh er missen een paar posts :S

De eerste visjes zwemmen rond in het aquarium 😀

12 corydoras trillineatus, ik vind ze super gaaf en ze zijn lekker actief de bak aan het verkennen.

Mooi filmpje, ze zijn lekker actief!!

Klopt, overal, het beheer weet nog niet waar het aan ligt. Kjk maar eens bij nieuwe forem softwaden, vragen, fouten verbeteringen etc....
Ja gister avond kon ik ook niet op de site komen ivm maintenance ofzo. Daar zal wel wat fout gegaan zijn dan. Ach ja maakt verder ook niet uit.

Gister 25 trigonostigma espei toegevoegd aan het bestand 😀

Erg mooi!

Corydoras trilineatus zijn erg leuke vissen zoals je inmiddels al achter bent gekomen. :thumbs:

Sinds gister zwemmen er nu ook 3 gourami's in de bak. 2 gouden en 1 blauwe, 1 M en 2 V.
Het gele mannetje heeft direct de rechter hoek van het aquarium geclaimd en is een schuimnest gaan bouwen tussen de salvinia. De dames mogen niet te dichtbij komen want dan worden ze weggejaagd.

20170206_150533.jpg
20170206_150415.jpg
20170206_150429.jpg
20170206_150601.jpg
20170207_133545.jpg

Ziet er allemaal mooi uit. Geen uitval gehad van je vissen en hoe doen de planten het? Misschien ook nog eens tijd voor een overzichtsfoto?

Ziet er allemaal mooi uit. Geen uitval gehad van je vissen en hoe doen de planten het? Misschien ook nog eens tijd voor een overzichtsfoto?
Alleen 1 cory die ziek was de rest zwemt nog goed en wel rond in de bak. De planten lijken het ook goed te doen. De waterpest en valisneria groeien al tegen het oppervlakte aan. Wel twijfel ik of ik misschien fosfor moet gaan doseren want deze blijft op 0. Maar misschien komt dat vanzelf nu er steeds meer vissen in de bak komen.

20170207_164511.jpg

Hele mooi gourami's. Ik heb alleen de gouden variant. Ze zien er nog erg jong uit.
Als ze wat ouder worden, komt de zwarte tekening meer opzetten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan