RIO 240 van paulusdeboskabouter


En als aanvulling op het bovenstaande: meer soortgenoten aanschaffen voor de Corydoras, vinden ze ook erg fijn. Ikzelf zou nu wel eventjes wachten en even kijken hoe het draait maar als het goed blijft gaan zeg ik doen.
Het heeft even geduurd maar goed ik moest ook even wachten van je šŸ˜‰ maar dit weekend dan eindelijk de Corydorassen aangevuld met 6 nieuwe exemplaren.
9F9057CA-2E95-4EF3-80BB-267CADACDD78.jpeg
 
Het is een vreselijk virus, dat aquariumgebeurenšŸ˜†. Hopelijk helpt je nieuw bakje weer even tegen de onrustšŸ˜„ lekker bakje btw. Wat ga je er nog mee doen?
 
Het is een vreselijk virus, dat aquariumgebeurenšŸ˜†. Hopelijk helpt je nieuw bakje weer even tegen de onrustšŸ˜„ lekker bakje btw. Wat ga je er nog mee doen?
Ja het is verschrikkelijk šŸ¤£

Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen maar vind het fijn om iets erbij te hebben om wat te kunnen experimenteren. Eerst is het plan om er wat jonge guppen in te doen vanuit de RIO240 om die dan aan te bieden op Marktplaats (gratis denk ik). Om zo geen overschot te krijgen. Zelfde voor de garnalen. Die populatie groeit ook erg snel.
Misschien laten eerste pogingen gaan doen met wat aquascaping, hoewel dat met de interne techniek niet heel mooi zal worden vrees ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Na twee weken druk te zijn geweest was het vandaag echt tijd voor een stevige onderhoudsbeurt.
Emmer vol planten en bladeren uit de bak gehaald. Wat groeit het allemaal toch snel met CO2 en de juiste voeding:

AB151BFA-0BB2-47B8-9BC3-1CD02730C6A1.jpeg


Ook wat kleinere plantjes geplaatst:
-1- Cryptocorine Wendtii
-2- Rotala ā€˜ Orange Juiceā€™

23B718E9-3C43-4063-9115-C4B188FCACA6.jpeg

Er is nu wat meer vrije zwem ruimte en zo zijn de vissen wat beter te zien.
 
Wat aanpassingen gedaan aan de plantenvoeding een paar weken geleden omdat veel planten gaatjes in de bladeren kregen.
Ook veel slakken verwijderd omdat die ook onder de verdachten vallen.
Het gaat nu inmiddels langzaam weer wat beter.

Tijd dus voor een kleine foto update.
Overdag:
8EF4AA4F-D1F3-4689-8F39-C941E0047145.jpeg

Avond:
E7035B76-9CAA-4630-8CDB-FFB14AC87EB1.jpeg
 
Mooi hoe je bak zich in de loop der tijd ontwikkeld. Ik zou alsnog je poster vervangen door een zwarte achtergrond. ik heb een triplex plaat met schoolbordzwart tegen de achterkant gezet. Krijg je optisch veel meer diepte. Je rode lotus kan je wat voller krijgen door constant de langste stengels te verwijderen.
 
Mooi hoe je bak zich in de loop der tijd ontwikkeld. Ik zou alsnog je poster vervangen door een zwarte achtergrond. ik heb een triplex plaat met schoolbordzwart tegen de achterkant gezet. Krijg je optisch veel meer diepte. Je rode lotus kan je wat voller krijgen door constant de langste stengels te verwijderen.
Dank voor de tips!
Die achtergrond moet nog een keer vervangen worden. Een plaat erachter word erg lastig ivm de ruimte tot de muur maar misschien dat een zwarte poster lukt.
Ik heb de Lotus weer goed gesnoeid maar wil een paar bladeren aan het oppervlak houden om het licht wat te temperen voor met name de roodkopzalmen.
 
Staat er mooi bij en ik ververs ook wekelijks de helft op 330 liter en dat is toch wel in 45 min klaar met de tuinslang.
Ja ik doet het inmiddels ook met de tuinslang. Eerst water eruit via de dakgoot met een tuinslang en daarna via de thermostaatkraan vanuit de badkamer weer vullen. Een heel stuk makkelijker dan met emmertjes šŸ‘šŸ»
Alles bij elkaar ongeveer een uurtje werk.
 

Terug
Bovenaan