Wat is er nieuw

Rio 240 van Zanziee

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zanziee
  • Startdatum Startdatum
Leuke plaatjes hoor, heb je al wat veranderd inmiddels??

Zo, een update..
De P. Simulans is terug bij de LFS. Ik ging daar vorige week langs en zag er P. Simulans zitten, deze waren voor een klant besteld. Ik heb direct mijn vraag gesteld of ik de P. simulans om mocht ruilen voor een Neontetra, dat was geen probleem. De P. Simulans is gratis meegegaan naar de nieuwe eigenaar.
Ik heb verder het schooltje neontetra's aangevuld tot 20. Ik zie ze nu veel meer in de bak, zijn een stuk actiever en zwemmen ook in schooltjes.

De L-nummers eten goed en laten zich veel zien. Ze zijn niet echt bang aangelegd.
De panda's is er vorige week ��n van overleden, had een schimmel. De rest ziet er nog gezond en fit uit. Heb er nog 12 van de 15 over.
Verder ben ik nog met de bak bezig geweest en is er het ��n en ander veranderd. Zoek de verschillen zou ik zeggen!

Een totaaltje van hoe het was...

m7eTvENFgLyp41mcTD8n0dZ3nhmN_PWd.jpegDSC_3126-EDIT by Zanziee, on Flickr

En hoe het nu is...

m7eTvENFgLyp41mcTD8n0dZ3nhmN_PWd.jpeg
DSC_3206 by Zanziee, on Flickr

Verder nog een paar foto's van de bewoners:

DSC_3215 by Zanziee, on Flickr

DSC_3217 by Zanziee, on Flickr

DSC_3227 by Zanziee, on Flickr

DSC_3233 by Zanziee, on Flickr

DSC_3244 by Zanziee, on Flickr

Tot zover de update 🙂

Echt een hele mooi bak en prachtige foto's maak je Rick!

had al gereageerd, maar het forum doet de laatste weken erg vaag.

mooie foto's hoor!

Mijn reactie is ook verdwenen, dus nog maar een keertje dan.
Je foto's zijn echt haarscherp zeg, je neons staan er prachtig op, ze kleuren mooi hoor in je bak.
Prachtige foto's van een juweel van een bak :thumbs:

Erg mooi geworden hoor! heel gaaf. Zijn dat ringbandsnoekjes? ik dacht dat dat oppervlaktevisjes waren? of is het een ander soort.

Wel erg leuke combi van vissen! en mooi stuk hout, ben benieuwd hoe dat eruit ziet over een paar maanden met begroeiiing

Erg mooi hoor!
Je bak ziet er nu een stuk lichter uit aan de rechter kant, mooi!

Dankjullie! Wat een leuke reacties 😀

@tharealmb Ja, zijn ringbandsnoekjes. Ze zitten meestal ook aan de oppervlakte, maar soms maken ze een uitstapje en dan gaan ze de gehele bak door. Vooral een mannetje in combinatie met een vrouwtje wil nog wel eens ronddwalen in de bak 🙂

@Deesje inderdaad een stuk lichter, heb ook aardig wat drijfplanten eruit gehaald 😉

Bedankt Peter! 🙂

Was even aan het rondkijken en kwam op dit topic terecht. Misschien wat laat, maar erg mooie bak heb je daar Zanziee. Hoe staat ie der nu voor, ongeveer een jaartje later? 😀

Zal binnenkort weer eens een paar foto's nemen 😉 Mijn L144 zijn flink gegroeid sinds de laatste keer dat ik ze op de foto heb gezet 😉 Qua bewoners is het nog niet veel veranderd, wil binnenkort wel bestand aanvullen 🙂

Mooie bak, en prachtige scherpe foto's!

Het is alweer bijna een jaar geleden, maar zoals beloofd een aantal foto's hieronder. Ben twee keer verhuist met het aquarium waardoor er qua planten hier en daar wel wat veranderd is. Ook is er een Co2 set aangesloten wat de plantengroei zeker goed doet. Weinig tot geen uitval, laatst een neon die het had weten te redden (geen idee hoe) om bovenop een blad van de rode tijgerlotus te gaan liggen en daar uitgedroogd is..

L144, dit is sowieso een mannetje:
57tDw8QKHGvAcbTZC-VlMwjjoDQ6Lss3.jpeg

L144, is dit een mannetje of een vrouwtje?

Pandatje

Pandas met garnalenvriendjes (en witlof)

Vuurtje

Twee totaaltjes

Bak draait prima en stabiel. Moet wel zeggen dat sinds ik de Co2 set erop aangesloten heb de bak 's avonds vooral 'mistig' is. Heb nu purigen in het filter zitten en het is al stukken minder met de mist, maar het is nog steeds een beetje mistig. Kan het komen door de inline diffuser die ik gebruik? Ik heb deze:

Tot zover deze update 😉 Binnenkort misschien weer meer!

Wauw, supermooie bak! En Witlof, daar heb ik nog niet aan gedacht om dat de L144 te geven.

Dankjewel allemaal 🙂 Witlof vinden ze lekker, had het ook nog niet eerder geprobeerd, maar het slaat aan 😉 Vanmorgen was er bijna niets meer van over!

Garnaaltjes doen het goed inderdaad, heb er laatst een stel verkocht, maar het lijkt niet minder te worden in het aquarium.

Toen ik die inline diffuser gebruikte had ik een bak vol met mist! Dus zou kunnen,
Andere hadden helemaal geen mist met een zelfde diffuser, dus zeg maar waar het aan ligt.

Heb nu een zelfbouwreactor en bevalt prima!

Goeie bak! Planten zien er gezond uit,
Als je die grote plant links iets meer naar rechts zet oogt het een stuk mooier. 10 cm is al genoeg.

Een zelfbouwreactor zeg je.. Dat ga ik eens uitzoeken hoe dat zit. Hoor inderdaad wisselende verhalen, de een heeft geen mist de ander alleen maar.. Voorheen had ik eigenlijk nooit mist in de bak dus het moet haast wel van de inline diffuser komen..

Thanks voor de tip, ben zo nu en dan al aan het schuiven met de planten, ik ga er volgende week (tijdens verversen) maar weer eens mee aan de slag 🙂

FDRwHE8vpWYRUA7zJXQlwOJL7R64gwqk.jpeg

Even een totaal plaatje, ik vind de inrichting zo beter. Rechts in de hoek moet nog een beetje groeien, verwacht dat de vallisneria snel zijn werk doet, de rode tijgerlotus komt alweer en de plantjes daarnaast heb ik ingekort en tot een mooi bosje samengevoegd, deze gaan ook binnen nu en een week de lucht weer in.

Zuurstofplanten aan de linkerkant neergezet in bosjes en de grote plant aan de linkerkant iets uitgedund en naar achteren verhuisd 😉

Erg geslaagd. Vind het er een stuk beter uitzien nog dan op de voorlaatste foto. Mooie bak, prettig sfeertje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan