Rio 240 visbestand


P

Pmaster

Guest
Hallo,

Ik heb onlangs mijn eerste vissen (10 st. Desmopuntius Pentazona en 3 st. Otocinclus Affinis ) uitgezet.

Ik zou wel willen proberen om zoveel mogelijk de vissen uit dezelfde biotoop aan te houden, al is dat ook niet gelukt met de vissen hierboven.

Het betreft een Juwel Rio 240 met een PH van 7,5 en een KH van 5.

Wat zouden jullie voor vissen erbij adviseren?
 
Volgens mij heb je keuze genoeg. Wellicht een tetra soort als scholenvis of iets van corydoras voor op de bodem? Een andere barbelensoort kan er ook bij maar is misschien wat druk. Naar wat ik lees hebben de vijfstreepbarbelen het liefst rustige bakmaatjes om zich heen. Danio's kunnen ook prima bij de vijfstreepbarbelen, maar die hebben liever een iets lagere temperatuur.

Wat zou je zelf leuk vinden?
 
Ik heb mijn vijfstreepbarbelen inmiddels uitgebreid naar 18 stuks. Dat is het een beetje. Ik weet nog niet zo goed wat ik erbij wil houden. Een koppel van dit of dat en bodembewoners zijn vaak al zo "standaard".
Een Ancistrus Dolicipterus of Farlowella Acus lijken me wat. Wel heb ik redelijk wat strorming in mijn bak, kan dat een probleem opleveren? Kan ik beide zowel als koppel als solitair houden. Daarnaast zie ik liever één school, zoals ik nu heb en dan wellicht toch een koppel van een "spannendere" soort. De Apistogrammas, maanvissen kersenbuiken, antennebaarzen ken ik inmiddels. Wellicht kun je hierin iets aanraden?
 
Zou een koppel Sleutelgatcichliden hierbij passen?
 
Een koppel van Mikrogeophagus altispinosa (Boliviaanse ram) zijn ook leuk.
 
Zou een koppel Sleutelgatcichliden hierbij passen?

Leuk dat je kijkt naar Sleutelgaatjes. Vaak niet zo gekleurs als Apistogramma's, maar wel heel rustig en makkelijk te houden. Je kunt ze in een koppel houden, al is het verschil moeilijk te zien. Wanneer je niet te veel vissen erbij zet, kan je ook gaan voor een viertal. Ze doen elkaar niks, en zitten vaak in een groepje samen.

Een bestand als
18 Barbeeltjes
2 Ancistrussen
4 Sleutelgaatjes
moet prima kunnen. Ik denk dat het erg leuk en rustig is!

Voor maanvissen is je bak wel te klein. En kersenbuiken zou ik wel even 2x na denken. Ze planten zich erg snel voort en voor je het weet zit je met een bak vol.
 

Terug
Bovenaan