Wat is er nieuw

Rio 300/350

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Geukie
  • Startdatum Startdatum
G

Geukie

Guest
Even een vraag met betrekking tot de rio aquaria.
Ik merk dat de lichtbakken goed warm worden is dit normaal, en als het licht uitgaat lijkt het dat de kap tikt is dit nieuwigheid of een bekend euvel.
 
Ja t5 tl verlichting
 
Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit bij stil gestaan en ik heb ook T5 verlichting in beide bakken,daar ga ik vanaf nu ook eens op letten.
 
Klopt hoor, op de lichtbakken van Juwel met tl-buizen kun je poffertjes bakken. Heel vreemd dat ze dat nooit aangepast hebben. Vooral in de zomer bij hogere buitentemperaturen heb je dan een probleem dat de buizen gewoon je bak staat op de warmen. Met LED wordt bij mij de kap niet eens warm. Nu moet ik er wel bij vertellen dat het middengedeelte van ALU is. Koelt snel af.
 
De warme armaturen wist ik eigenlijk wel.
Ben nu alleen erg huiverig voor tikkende geluiden bij het aqua.
Na het lek gaan van mijn andere bak
 
Ben nu alleen erg huiverig voor tikkende geluiden bij het aqua.
Daar hoef je niet huiverig voor te zijn hoor, dat is gewoon een geluidje van het krimpen van het materiaal bij afkoeling van de lichtbak.
 
En gelijk nog een andere vraag er zitten 4 TLS in nu zijn het alle 4 juwel day vind dit erg klinisch licht .
Ben niet gewend aan planten in mijn bak wat is een betere samenstelling qua licht
 
Ja ook dat wist ik eigenlijk wel maar wat ik al zeg na het lek gaan van het andere aquarium ben ik panisch voor tikkende geluiden
 
Je kunt flink spelen met dit licht door wat te switchen met andere kleuren buizen, bv:

- De Juwel High-Lite Colour produceert een activerend rood licht in uw aquarium. Het bijzondere spectrum van de High-Lite Colour benadrukt vooral de diverse rode en blauwe tinten van uw vissen en planten. Versterkt op effectvolle wijze de rode en blauwe tinten.
Ideaal te combineren met Juwel High-Lite Day.

- De Juwel High-Lite Nature zorgt voor warm en natuurlijk licht. Het speciale lichtspectrum van de High-Lite Nature bevordert de fotosynthese van de planten en benadrukt bovendien de groene kleuren in het aquarium. In combinatie met de JUWEL High-Lite Day is de High-Lite Nature uitstekend geschikt voor de weergave van het totale zonnespectrum.
Warm, natuurlijk licht.
Natuurlijk kleureffect bij 4100 Kelvin.
Stimuleert de groei van omhoog groeiende planten.
Ideaal te combineren met Juwel High-Lite Day.
 
Ja ook dat wist ik eigenlijk wel maar wat ik al zeg na het lek gaan van het andere aquarium ben ik panisch voor tikkende geluiden
Zo heet wordt aquarium glas niet, dat het gaat tikken bij opwarming of afkoeling.
 
Nee maar het lekke aqua gaf twee tikken met het lek gaan vandaar
 
Is dan een nature achter dan 2x day en een colour voor een idee.
Beetje jammer dat deze TLS bijna alleen eventueel te krijgen zijn bestelde eerst altijd mijn TLS op de zaak was financieel een stuk beter.
Nu is er bij de groothandel deze maat tl alleen te krijgen in grolux
 
Ik zou achter beginnen met day - midden nature - voor color
 
Nee maar het lekke aqua gaf twee tikken met het lek gaan vandaar

Nachtmerrie!! 😱

Mijn kap kraakt ook zo als de lampen net uit zijn, oud model. Gaat al meer dan drie jaar "goed", kraakt ook altijd op eenzelfde manier, maar ik hou het ook in de gaten en begrijp de stress🙄 😀

Have fun met je nieuwe bak trouwens!
 
Ok gaan we dat proberen ik ben gewend aan cichlide bakken met een enkele plant en daar had ik 830 en 840 op leggen.
De grolux is een nogo weet dat er wat mee was maar wat weet ik niet meer
 
AquaCafe
Help Users
      Ed Tensen: Maar blijft toch altijd dingetje vakantiesHeaters blijven ook uit, wordt automatisch geregeld hier.
      Terug
      Bovenaan