Wat is er nieuw

Rio 300 van BvdW

• Onderwerp starter Onderwerp starter BvdW
  • Startdatum Startdatum
B

BvdW

Guest
rio300.jpg

Hierboven mijn bak. Vandaag compleet herschikt, Eheim 2180 geplaatst. Het Juwel-filter zit er nog in en draait ook nog tot de Eheim is ingedraaid. Die witte draadjes zijn katoen dat mos moet vasthouden op de stenen en het hout. Het idee is dat dit t.z.t. vanzelf vergaat of overwoekerd raakt.

Bewoners:
- 3x Otocinclus vittatus
- 1x Tetraodon travancoricus
- ~25x blauwe neontetra
- ~20x vuurtetra
- ~10 vuurgarnalen

Sindsde Eheim draait, heb ik gemerkt dat mijn bestaande thermometer een afwijking van 4 graden heeft en alles dus bijna een jaar lang veel te warm heeft gezeten zonder dat ik dat wist. De bak staat nu op 24 graden en alle dieren lijken me daar zeer dankbaar voor te zijn.

Nog steeds heb ik spijt dat ik destijds geen achterwand heb beplaatst. Als iemand een list heeft om dat achteraf alsnog te doen zonder de bak langdurig te moeten leeghalen: ik ben ��n en al oor! Ook voor andere adviezen trouwens.

je zou er een vuilniszak achter kunnen plakken, of zwarte folie als je nog ruimte hebt er achter te komen.
of zwart karton.

ik heb zelf achter mijn 2e bak gewoon zwart plakfolie geplakt, gehaald bij de hubo.. bak wat naar voren gehaald, folie op maat geknipt (iets te groot uiteraard) en dan er achter geplakt. werkt voor mij prima. Er zijn ook mensen die de achterkant van het glas zwart maken met schoolbordverf.

volgens mij mag je je ruiten ook wel eens schoonmaken 😛

Leuk begin! Inderdaad kun je de achterkant van je aquarium gewoon zwart maken door folie of verf, een prima oplossing. Je zou ook nog een moswand kunnen maken, dan hebben de vissen er wat meer aan. 😉

Zijn drijfplanten een optie?

Mooie inrichting hoor! Leuk die stenen en dan die plant er voor.

Ziet er al goed uit hoor!
Een zwarte vuilniszak of zwart folie erachter maakt al een heel verschil.
Of inderdaad met mos of riccia en gaas een achterwand maken.

Ik ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken.

Ik heb nog een klein tipje voor je.
Als je nu met opbinden van planten en mos van dat dunne doorzichtige vissengaren ( te krijg bij een hengel winkel) zie je er niks van en kan je het laten zitten.
Het blijft er dan ook mooi op zitten zonder je te storen aan witte draden die nu duidelijk aanwezig zijn.
Verder is de bak leuk ingericht, maar dat opbinden zou ik als je er weer zin in hebt, opnieuw met vissengaren doen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan