Wat is er nieuw

Rio 300 van Willem123

• Onderwerp starter Onderwerp starter willem123
  • Startdatum Startdatum
W

willem123

Guest
Hallo allemaal,

Het stond al jaren in de planning, maar als ouders niet meewerken komt er weinig van.
Maar nu mijn zus eindelijk het huis uit is mag ik eindelijk een groot aquarium.
Mijn keuze is gevallen op een Rio 300, deze is vanochtend via marktplaats opgehaald 🙂

Foto's komen er nog aan maar voorlopig staat hij nog leeg dus valt er ook weinig te zien.

Het moet een Zuid-Amerikaanse bak worden en het liefst een echte biotoop.
Met welke vissen en planten dit moet gebeuren ben ik nog niet over uit.

Binnenkort volgen er updates

De eerste foto's, hier stond alles nog buiten.
Ondertussen staat alles tijdelijk in de schuur.
618386_0_82_aquarium_nieuw.jpg

554387_0_82_img20150111wa0005.jpg

367369_0_82_img20150111wa0009.jpg

Mooie deal,je zus ingeruild voor een aquarium 😉

@seabait gouden wissel is het hahaha Louis van Gaal is er niks bij.

In de afgelopen weken besloten dat de nannostomus beckfordi als ware de hoofd vis gaat worden.
Nu ben ik het internet aan het afstruinen naar informatie om een zo precies mogelijke biotoop na te bootsen voor deze vissen.

Die had ik ook al gevonden, geweldig mooie en nuttige foto's

Deze vond ik op deze facebook pagina Klik (Linkje voor de mensen met facebook)
174356_0_82_10702199_642804125832385_4453895940355052197_n.jpg

Ik heb ook een bericht gestuurd naar deze pagina met wat vragen over wat voor soort water dat is, welke vissen er verder voorkomen en welke planten.

Weet je al wat het verdere bestand wordt Willem?

Nee daar ben ik nog niet over uit, maar de andere vissen moeten wel biotoop correct zijn.
Maar ik heb nog ruim de tijd om er over na te denken, het kan namelijk nog best een maand duren voordat het eerste water in de bak gaat.

Ik hoop wat aan de reactie ga hebben van de facebook pagina uit mijn vorige reactie heb.

Ik ben ook benieuwd, we horen het vast 🙂

Misschien nog wel aardig:

"In the Demerera river system, Guyana, other fish species include Hemiodus unimaculatus, Leporinus friderici, Erythrinus erythrinus, Nannostomus beckfordi, N. harrisoni, N. marginatus, Pyrrhulina filamentosa, Carnegiella strigata, Gasteropelecus sternicla, Characidium pteroides, Gnathocharax steindachneri, Hemigrammus bellottii, H. iota, H. ocellifer, H. rodwayi, H. stictus, Moenkhausia collettii, Myloplus rubripinnis, Brachychalcinus orbicularis, Platydoras hancockii, Doras micropoeus, Trachydoras microstomus, Pimelodus blochii, Callichthys callichthys, Corydoras punctatus, Megalechis thoracata, Hypostomus hemiurus, Loricaria cataphracta, Steatogenys elegans, Anablepsoides stagnatus, Poecilia parae, Acaronia nassa, Apistogramma steindachneri, Geophagus surinamensis, Krobia guianensis, and Colomesus psittacus."
http://www.seriouslyfish.com/species/cl ... a-maronii/

~ Ivo

Bedankt voor deze lijst Ivo.
Ik zit er aan te denken om een koppel Sleutelgat cichliden te nemen, en bovenin een groep Gemarmerde bijlzamen te nemen.

Ondanks dat Beckfordi's ook vrij hoog in het aquarium zwemmen denk ik dat de combinatie met bijlzalmen toch moet gaan.

Een leuke combinatie! 🙂

Dat hoog zwemmen van de beckfordi valt ook wel best mee. Ze komen zeker ook hoog in de bak, maar net zo goed beneden. Uitvalsbasis zou ik rond het midden noemen. Twee filmpjes van de bak van een forumlid:
https://www.youtube.com/watch?v=bchfsXboKgs
https://www.youtube.com/watch?v=n5YwJnjgEdo

Ook nog wat beelden uit de natuur met C. maroni:
https://www.youtube.com/watch?v=0sN4EhLXG_o
https://www.youtube.com/watch?v=evRViUrJoSQ
https://www.youtube.com/watch?v=P0sTSa4cqT8

~ Ivo

Goedenavond allemaal,

Vandaag bij het schoonmaken heb ik een tl balk door midden gedrukt toen ik bij de bodem wilde komen met mijn handen :stom: Gelukkig is het aquarium nog leeg.
Maar ja, het kan niet altijd goed gaan.

Ik heb ook even een vraag voor de plantenkenners op het forum.
Herkent iemand de plant op deze foto?

599712_0_82_schermopname_48.jpg

Een Rotala,weet zo ff niet de soort.

Het zand zit inmiddels in de bak maar hij is nog niet gevuld.

Ik ben nog opzoek naar welke planten biotoop correct zijn, dat wil nog niet echt lukken.
Verder denk ik dat ik toch geen bijlzalmen neem.

Ik ga toch liever voor een ander visje, maar welk ben ik nog niet uit.

French Guiana staat in dat screenshot toch Willem?
Zo ja dan lijkt het me sterk dat het een Rotala is. Of hij zou ge�ntroduceerd moeten zijn.

Ik zou ff een nieuw topic openen voor je plantenvraag (en daarbij vermelden dat het een filmpje uit Frans Guiana is)

~ Ivo

Kwam hem net tegen: Tonina fluviatilis, die komt in de Guyana's voor 😉

~ Ivo

Bedankt Ivo!
Ik ben een tijdje niet op het forum geweest dus ik had nog geen apart topic gemaakt.

Overigens ben ik afgelopen zaterdag begonnen met indraaien, helaas is het indraaien net afgebroken.
Er stond net een behoorlijke plas water naast het filter waardoor ik in de veronderstelling was dat mijn filter lek was.

Dus ik het filter uitgezet, ermee naar de schuur gegaan en op een emmer laten draaien.
Na 2 uur was alles nog kurkdroog.

En nu weet ik al wat er fout gegaan is.
Afgelopen nacht kon ik niet slapen door het geluid van het filter (hij staat namelijk op mijn kamer) en toen heb ik het filter op een handdoek gezet.
Maar toen ik dat gedaan had zat er wat lucht in het filter en heb ik er even mee geschud.

Waarschijnlijk heb ik toen per ongeluk een klepje van het filter opengezet en vanavond pas ontdekt dat er water lekte.

Dus morgen ga ik het filter er weer opzetten en opnieuw beginnen met indraaien.

Tijdje terug sinds de laatste update.

Gisteren hoogstwaarschijnlijk een koppel sleutelgat cichlide gekocht, en een groepje van 12 pristella maxillaris gekocht. pristella maxillaris komt ook voor in Guyana dus waren ze welkom in de bak.

Er moet nog (veel) meer hout in de bak, het stuk dat bovenin drijft moet nog zinken.
Qua planten wil ik mayaca fluviatilis en Tonia Fluviatilis.

932674_0_82_20150315_1107071.jpg

423445_0_82_20150315_1105581.jpg

944517_0_82_20150315_1106051.jpg

252164_0_82_20150315_1106341.jpg

285565_0_82_20150315_1106391.jpg

Nou Willem, je hebt nog een boel werk, tis nog niet veel zo, maar het begin is er!!!!

inmiddels is de bak aardig verbeterd, morgen komen er nieuwe foto's.

Het visbestand is:

2� Cleithracara maronii
16� Pristella maxillaris
9� Corydoras Aenus
1� ancistrus dolichopterus

Ik wil nog een groep Hyphessobrycon bentosi erbij en nog een groep marmerbijlzalmen erbij.

Bijlzalmen zijn super

Ik heb achterin 3 grote Echinodorus paniculatus geplaatst, en kleine plantjes zijn echinodorus tenellus. Allebei komen deze planten uit Guyana, de vissen overigens ook.
Ik heb nog steeds meer hout nodig maar ik moet echt een keer tegen een paar goede stukken aanlopen.

572824_0_82_p6060256.jpg

De sleutelgaten, ik heb hier net in de bak gezeten waardoor het even wat troebeler was
964634_0_82_p6060264.jpg

1 van de corydora's
333353_0_82_p6060259.jpg

Pristella maxillaris op de foto zetten is niet echt gelukt
843214_0_82_p6060266.jpg

Die Cleitracara's zijn echt leuke vissen! Heb zelf een koppel en heb er veel plezier van!
Persoonlijk zou ik trouwens voor heel veel meer hout gaan ;-)

Michiel

ik ben benieuwd wat dit gaat worden!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan