Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
beetje een zuid amerika look niet helemaal ZA proef natuurlijk
( veel planten goeramis en de vijfstreep barbeel horen er officieel niet in natuurlijk ).
benieuwd wat jullie ervan vinden!
De anubia links naast de legbuis word vervangen voor een rode lotus maar die is helaas nog in bestelling wil dat de bladeren op het water gaan liggen zodat het licht minder fel is ( zullen mijn L nummers fijn vinden ;-) )
iemand tips zodat de lotus niet in de breedte wil groeien maar echt de hoogte in? ik meende weinig licht geven vandaar dat ik hem in de hoek wil plaatsen onder de plek waar mijn drijfplanten zich verzamelen.
Ze zitten er net in moeten nog ff aanslaan het is de limnobium laevigatum dus dat gaat wel lukken.
Mooie volle bak zo. Al is er natuurlijk weinig ZA aan 😉. Tips voor het 'pesten' van de lotus zodat deze drijfbladeren vormt ben ik ook benieuwd naar! Kan het nergens echt vinden.
Ik kan er ook weinig over vinden inderdaad en veel tegenstrijdige berichten.
wil de rode lotus dus inderdaad mooi op het wateroppervlakte hebben liggen.
Met weinig licht is de kans groot dat de bladeren naar het oppervlak gaan idd.
Meestal zie je juist bij mensen dat ze de lotus laag willen en de bladeren omhoog gaan dus zal ff afwachten zijn wat jouw lotus gaat doen tegen die tijd.
Doet misschien wel precies wat je bedoeling is.
We gaan het inderdaad rustig afwachten heb er 2 besteld komen vrijdag binnen.
heb er maar 2 gedaan omdat ik ook veel lees dat niet elke knol/bol aanslaat mochten ze wel beide goed gaan kan ik er vast wel iemand blij mee maken.
mocht je hem in de breedte willen laten groeien moet je hem eerst met rust laten en dan als hij nieuwe bladeren aanmaakt de oudste en grootste bladeren verwijderen tot dat je 3 of 4 bladeren overhoudt en dat een aantal maanden herhalen dan zal hij snel de breedte in gaan en krijg je een mooie volle plant!.
Gisteren beuken bladeren in het water gedaan ( eerst kort gekookt en 3 dagen laten inwateren )
mooi effect vind ik zelf.
De rode lotus groeit al goed in week tijd al dubbele aantal bladeren en 1 gaat al mooi omhoog.
en ook al 5 a 6 bladeren eraf gehaald om hem te "pesten"
De drijfplanten moeten nog even goed groeien maar dat aantal is ook al verdubbeld in weekje tijd.
wil iets donkerder effect hierbij een foto waar de led uitgaat en dus het effect komt wat ik de hele dag wil 😉