Rio 350 Bestand advies.


DeathSniper

Member
Lid geworden
13 september 2018
Berichten
12
Leeftijd
33
Hey , ik zal beginnen met een foto van vorige week hoe het er tot nu toe uitziet , ondertussen is alles al wel wat harder gegroeid . :

f46421554f8a9d7424de0b67e4eb7450.jpg


waar ik al zeker van ben is de bodembewoners dat gaat ofwel de CORYDORAS EQUES of de CORYDORAS JULII worden (6-8 stuks +-) , verder zoek ik nog een paar leuke soorten om te zien in de overige zwemlagen.

Nog even 2 dingen vermelden , het open stuk aan de linkerkant daar komt mijn kienhout , maar dit drijft nog steeds dus daarom is dit nog leeg. en de filtering die ik gebruik is een hydra filtron 1800.{dus heb redelijk wat stroming}. dus de andere vissen moeten hier ook tegen kunnen.

Ben benieuwd wat jullie mij zouden aanraden.
 
Is dat kleine spul vooraan in d ebak, bucephelandra? zoja: dat kun je beter op hout of steen binden anders gaat het dood
 
Is dat kleine spul vooraan in d ebak, bucephelandra? zoja: dat kun je beter op hout of steen binden anders gaat het dood

Nee , als ik het goed heb is dat de Lobelia cardinalis , die was in het begin zoals op die foto groen/paars , en nu zijn bijna alle blaadjes al lichtgroenig.
 
Wat dacht je van regenbogen :D

Mooie school gekeurde vissen die van zwemmen houden. Bijvoorbeeld een mooie Melanotaenia soort zoals de maccullochi of de praecox.
 
Wat dacht je van regenbogen :D

Mooie school gekeurde vissen die van zwemmen houden. Bijvoorbeeld een mooie Melanotaenia soort zoals de maccullochi of de praecox.

dat zou idd kunnen , maar dan zou ik nog 1-2 andere soorten vissen erbij willen anders zitten er maar 2 soorten in een 121cm bak :D
 
Denk eerder dat je de Corydoras trilineatus gaat kopen. Het schijnt nogal moeilijk te zijn om aan de jullii te komen.

Voor de bodem kan je een groepje Corydoras houden. Gezien het formaat zou ik zeggen minimaal 10 exemplaren. De trilineatus hoeft niet zo warm gehouden te worden. Ik zou daarom voor vissen kiezen die ook niet zo warm gehouden hoeven te worden. Daarom zou ik bv. de Badis badis er bij doen. Net zo mooi als een dwergcichlide, maar zover ik weet minder fel naar andere vissen. Daar zou ik één man en drie vrouwtjes van doen.Liever drie dan twee, want dan wordt de eventuele agressie beter verdeeld.
Dario dario zou eventueel ook kunnen, alleen het is een sport om daar een vrouwtje van te vinden.

Dan kan je nog een leuke scholenvis er bij doen. Bv. Een Rasbora of de Hyphessobrycon pulchripinnis, in ieder geval minstens 10 exemplaren.
En je zou eventueel nog wat grotere garnalen kunnen houden, zoals japonica's of waaierhandgarnalen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb voorlopig even een update , heb in de spraybar grotere gaten geboord en een paar extra gaten en heb nu een normale hoeveelheid stroming , dus heb voorlopig op mijn lijstje staan :
corydoras Julli 6-8 stuks
citroentetra 15-20 Stuks
Diamant Goerami Koppel dus 2 stuks.

Had nog graag 1 soort bij gehad .
 
Denk eerder dat je de Corydoras trilineatus gaat kopen. Het schijnt nogal moeilijk te zijn om aan de jullii te komen.
Dit kan ik bevestigen. Vandaag nog in een aquariumspeciaalzaak gezien en ook daar zat de trilineatus in een bakje met de sticker 'julii' erop, én natuurlijk de prijs die bij een julii hoort. Haha.

Pas extreem goed op want je wordt afgezet.

Julii:

upload_2018-11-9_17-21-11.png


upload_2018-11-9_17-21-1.png


Trilineatus:
iu
 
Dit kan ik bevestigen. Vandaag nog in een aquariumspeciaalzaak gezien en ook daar zat de trilineatus in een bakje met de sticker 'julii' erop, én natuurlijk de prijs die bij een julii hoort. Haha.

Pas extreem goed op want je wordt afgezet.

Julii:

Bekijk bijlage 261914

Bekijk bijlage 261913

Trilineatus:
iu

Ja ik weet dat er veel winkels zijn die dit doen , maar het zouden wel de ``echte`` zijn die ze hebben , tevens dacht ik aan de ramirezi toe te voegen aan mijn lijstje maar ik lees dat dit dus niet altijd 100% lukt met corydoras ,en wil natuurlijk niet dat ze mijn corydoras gaan vermoorden/verwonden. omdat ze te dicht gaan komen rond hun schuilplaats/hol.
 
De enige die je kunt vertrouwen zijn je eigen ogen. Lees je in en ga goed onderbouwd op pad. Laat je vooral niets aansmeren.

Cory's en rammetjes zou ik niet combineren. Cory's zijn vrij schuchtere en bescheiden diertjes die het liefst in alle rust door je bak scharrelen, waarbij ze alle hoekjes verkennen en alles opzij duwen om erdoor te komen. Dat gaat gegarandeerd botsen met een territoriumvormer. Wat mij betreft: kies voor de cory's!
 
De enige die je kunt vertrouwen zijn je eigen ogen. Lees je in en ga goed onderbouwd op pad. Laat je vooral niets aansmeren.

Cory's en rammetjes zou ik niet combineren. Cory's zijn vrij schuchtere en bescheiden diertjes die het liefst in alle rust door je bak scharrelen, waarbij ze alle hoekjes verkennen en alles opzij duwen om erdoor te komen. Dat gaat gegarandeerd botsen met een territoriumvormer. Wat mij betreft: kies voor de cory's!

ja ze worden speciaal voor mij van hun leverancier besteld , dus normaal moet het goed komen, en ja ik kies ook gewoon voor de corys , maar nu zoek ik dus nog altijd naar 1 andere optie die bij de rest van mijn lijstje zou passen ^^.
 

Terug
Bovenaan