Rio Guapore


L

L.Schepens

Guest
Geachte lezers,

Zoals sommige al eerder zullen hebben vernomen wou ik een zwart water biotoop opstarten.

Hier ben ik mezelf meerder avonden in gaan verdiepen. Ik ben opzoek gegaan naar een leuke vis die echt een aandachtstrekker zou zijn in mijn aquarium. Ik heb de Apistogramma soort altijd al zeer mooi gevonden en ze hebben een prachtig gedrag om heel de dag naar te kijken. Ik ben uitgekomen op een prachtige soort genaamd: Apistogramma Trifasciata
Ik ben hier wat meer informatie over gaan zoeken en ben opzoek gegaan naar zijn afkomst. Op de site: http://www.seriouslyfish.com/species/ap ... ifasciata/
Hier zag ik dat de vis onder andere voor komt in de Rio Guapore.
Ik ben opzoek gegaan naar vissen die hier nog meer voor komen.

Ik kwam er al snel achter dat de Corydora Sterbai die ik thuis nog had zitten hier ook vandaan komen. (win win situatie)

Als vissen voor boven in het aquarium ben ik uit gekomen op de Carnegiella Strigata

Voor in het midden ben ik opzoek gegaan naar een leuk zalmpje.
Ik ben terecht gekomen bij de Hyphessobrycon Eques.

Boven:
8x Carnegiella Strigata

Midden:
15x Hyphessobrycon Eques

Onder:
5x Corydora Sterbai
4x Apistogramma trifasciata 1 Man en 3 Vrouwen

De Corydora Sterbai wil ik eventueel nog uitbreiden maar daar wacht ik voorlopig nog mee. Eerst alles afkijken.

Als bodem heb ik Rivierzand
Als decoratie heb ik veel kienhout
3 grote planten tegen de achterwand
6 kokosnoot holletjes
catappa bladeren

Om het water natuurlijker te laten kleuren gebruik ik torumin

Waterwaardes zijn:
PH: 6,2
KH: 5


De Carnegiella Strigata, Hyphessobrycon Eques en Corydora Sterbai
Zitten al in het aquarium.

De Apistogramma Trifasciata zijn besteld en komen over 2 weken binnen als het mee zit.

Foto's komen er aan.
 
:thumbs:

Laat maar komen die :foto:

~ Ivo
 
Hier de eerste foto's

Achterwandje was los gekomen dus maar even opnieuw vast gezet.

eerste.jpg


Even een indeling gemaakt van hoe ik dacht mijn aquarium in te richten.

tweede.jpg


Bak gevuld met water.


derde.jpg


Planten en kokosnoten er in geplaatst.


vierde.jpg

Bladeren en torumin toegevoegd.

vijfde.jpg


Meer foto's volgen.
 
Visjes in de bak hangen om te wennen aan water temperatuur en waterwaardes.

934657l.schepens_0_82_wp_20131129_002.jpg


244626l.schepens_0_82_wp_20131129_005.jpg
 
Lekker rondzwemmend in de bak.

Carnegiella Strigata
886499l.schepens_0_82_wp_20131202_004.jpg


Corydora Sterbai samen met een 4 tal Hyphessobrycon Eques
919269l.schepens_0_82_wp_20131202_019.jpg


2 Corydora Sterbai
428512l.schepens_0_82_wp_20131202_021.jpg


Wat duurt wachten op mijn 4 Apistogramma Trifasciata's toch lang zeg. 12 December is nog ver weg :stom:
 
Mooie bak zo, alhoewel ik persoonlijk dat rechter stuk, ondanks dat het een prachtig stuk hout is, er niet echt bij vind passen.
Andere kleur, compleet andere vorm. Dat laatste hoeft echter geen probleem te zijn, persoonlijk vind ik het in deze opstelling minder passend.

En, nu ik toch bezig ben :p De bijlzalmen lijken me eerder Carnegiella myersi of marthae.
 
Klopt wel beetje wat prullenbak zegt vind ik, is net andere soort hout. Ook met wat kleinere takjes eraan.

Vind het wel mooie bak alleen van mij had het water nog iets meer 'black' mogen zijn :p .


Neemt absoluut niet weg dat het een erg mooie bak is!
 
@ Prullenbak
Ik ben het hier deels mee eens. Het heeft inderdaad een andere vorm maar dat vind ik wel iets hebben. De kleur zou volgens de aquariumzaak steeds donkerder worden en over een paar maanden zou het de zelfde kleur als het andere kienhout hebben.

Ook hier ben ik bang dat je wel gelijk hebt. Alleen als dat zo is heeft de leverancier van de winkel waar ik de vissen heb gehaald vreselijk geblunderd. De dierenwinkel waar ik het had gehaald, heeft alleen maar de Carnegiella Strigata bij zijn kweker besteld en verder geen enkele andere Carnegiella soorten.

@ Niekserr
Het water zal nog donkerder gaan kleuren. Ik krijg woensdag van iemand een paar drijfplantjes waardoor het licht gedempt zal worden en de bak donkerder zal kleuren. Als het dan nog zo ligt is dan gaat er nog wat extra Torumin in de bak.


Fijn dat ik niet de enigste ben die het een mooie bak vindt.
 

Terug
Bovenaan