Wat is er nieuw

Rio nanay vs manacapuru

Eifaf

Member
Lid geworden
22 september 2024
Leeftijd
45
Hi guys,
WIj zijn met een verbouwing bezig en ik heb akkoord van mijn bazin 😜 om een grotere bak te plaatsen 🥳
Waarschijnlijk het formaat 140x70x80 (lxbxh). Dus een uitbreiding van de bezetting lonkt!!! Alvast vol in de voorpret zit ik me af te vragen welke maanvissen ik het liefst zou plaatsen. De Rio nanay of de manacapuru? Ik wil er 8 in de bak maar ik vind niets terug over de afmetingen, zijn ze even groot? Welke vinden jullie het mooist? Ervaringen qua gedrag? Vroeger wel de gewone scalare in mijn aquarium gehad maar ben benieuwd of deze varianten anders zijn qua gedrag.

Verdere bestand bij het nieuwe aquarium;
Uitbreiding uit mijn huidige bak;
Roze tetra's (naar 10)
Roodkop zalmpjes (naar 20).
En deze gaan mee ook mee vanuit de huidige bak;
Otocynclus 6x
Amano garnalen 6x
Kaketoe chiclide 2x
Corydoras panda 10x

Ik heb de Redback en vindt die persoonlijk het mooiste maar ja smaken verschillen.

Ik heb de Rio Nanay en de Redbacks gehad, beide uit Emmen bij Jos Hut vandaan. Zie het verschil. De Redbacks kleuren mooier vondt ik.
IMG_3153.jpeg
IMG_3155.jpeg

Bedankt voor de mooie foto's!
Qua formaat en gedrag zijn ze hetzelfde?

Bedankt voor de mooie foto's!
Qua formaat en gedrag zijn ze hetzelfde?
Ja. Kwestie van jong aanschaffen en dan veel afwisselend voeren en veel waterwissels

Oké, top, daar zal het hier niet aan liggen. Veel diepvries en levend, en 1 keer per week 50% water wissel

Ja snap ik, ze hebben zeker wanneer ze jong zijn veel voeding nodig kan ik me herinneren.
Waardoor je meer moet wisselen qua water.
Ik ben sowieso wel van plan een lichte bezetting te houden ten opzichte van de liters bij het nieuwe aquarium.
Tegen die tijd kijken hoe de bak (planten/alg/vissen) reageert en belangrijker; hoe de waterwaardes zich houden.
Zal wederom een zwaar beplante bak worden.

Wat voor vissen houd je nu Fozzy? Geen maanvissen meer?

Wat voor vissen houd je nu Fozzy? Geen maanvissen meer?
Nee, ik heb van 20017 tot eind 2022 de 2 soorten maanvissen gehad in een Aquatlantis Fusion 150. Tegenwoordig heb ik een Lido 120 staan met 3 Apistogramma Aggassizii, een paar Corydoras Venezuela en Pracht Roodvinzalmen. Ook dwarrelen er wat Japonica’s rond.

Verder heb ik 2 terrariums staan met Pijlgifkikkers en veel planten.

Mooi! Ik ben nieuw op het forum, dus moet mijn weg nog een beetje vinden. Vond net je bakken al als link onder je naam

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan