Aangezien de crash van vanmiddag ervoor gezorgd heeft dat mijn update verdwenen is, bij deze norgmaals. Het is wederom een tijdje geleden maar bij deze een update en enkele nieuwe foto's van de bak.
De bak draait inmiddels ruim een jaar en het gaat nog steeds goed. Het vissenbestand is nog steeds nagenoeg hetzelfde. Alle tien de Corydora's Panda zwemmen nog lekker rond, de school potloodvisjes is wel van 14 naar 12 gegaan en helaas is een van de Ramirezi's een tijdje terug overleden. Maar drie vissen in een jaar tijd op verschillende momenten lijkt mij een normaal verloop van een visbestand, het is en blijft de natuur. De garnalen daarentegen vermenigvuldigen zich nog steeds, ik ben er een keer een andere thread over begonnen over hoe dat zou kunnen, en inmiddels heb ik er een stuk of 70 denk ik in allerlei kleuren. Rood, blauw, zwart, zwart met bruine streep, helder met rood, helder met blauw, helder met zwart, en natuurlijk nog steeds een paar echte Japonica's. Mocht er iemand in de buurt van Haarlem interesse hebben en zich niet druk maken over de puurheid van de soort, let me know, ik heb er meer dan genoeg.
Enkele van de garnalen zijn inmiddels naar andere bak boven verhuisd. Mijn zoontje van zes is zo geinteresseerd in de aquaria dat zijn nanocube inmiddels plaats heeft gemaakt voor een 70 liter bak met een leuk bestandje en enkele garnalen. Hij helpt mee met het onderhoud en is trots op zijn bak. Ik zal er een ander topic over maken. Hier nog enkele foto's: