Wat is er nieuw

Rio180 op andere kast

• Onderwerp starter Onderwerp starter erik123456
  • Startdatum Startdatum
E

erik123456

Guest
Hai

Misschien een hele domme vraag, maar wil hem even zeker weten.

Binnenkort schaf ik een rio 180 aan, maar de bijhorende huwel-kast vind ik hartstikke onpraktisch: door er drie delen van te maken past er geeneens meer een emmer in.

Is er iets op tegen om hem op een aquariumkast van een ander merk te zetten?

lijkt me niet zolang de kast het gewicht aan kan en de bak er goed door ondersteund wordt

mvg
jaap

Een aquariumkast van een ander merk met dezelfde afmetingen zal bedoeld zijn voor een bak met vrijwel evenveel gewicht en evenveel inhoud. Ik zou er geen minuut minder om slapen 's nachts.

~ Ivo

erik123456 zei:
Hai

Misschien een hele domme vraag, maar wil hem even zeker weten.

Binnenkort schaf ik een rio 180 aan, maar de bijhorende huwel-kast vind ik hartstikke onpraktisch: door er drie delen van te maken past er geeneens meer een emmer in.

Is er iets op tegen om hem op een aquariumkast van een ander merk te zetten?

Als:
-die andere kast voor een even groot aquarium als de rio 180 is.
-de rio 180 volledig ondersteund is.
Kan dit geen kwaad want ook in die tweede zal dan evenveel liters water gaan en blijft het gewicht hetzelfde.
Wat de garantie van de rio 180 betreft, deze zal dan wel vervallen.

luc die laatste regel lijkt me sterk dat zou inhouden dat je alleen een combi kunt kopen dus bak plus kast
aangezien de bak en kast los verkocht worden zal de bak gewoon 2 jaar garantie hebben mits goed geplaatst

groet

jaap

Natuurlijk zou wat zijn,is bv toch ook niet zo dat je een filter van Eheim enkel in een bak van Eheim moet gebruiken om aanspraak op de garantie te kunnen maken in het geval van een defect 😉

luc zei:
Telt "mits goed geplaatst" ook nog als je om de ��n of andere reden glasbreuk krijgt?
luc het is maar hoe de glasbreuk ontstaat door productiefout of door onkundig plaatsing

groet

jaap

Het lijkt me bijzonder sterk dat je op een fatsoenlijk geplaatst aquarium geen garantie krijgt, ook al is het niet op de door de fabrikant bijbehorende kast.
Anders zou je als fabrikant i.m.h.o. niet eens losse aquaria moeten verkopen.
Maargoed, wie weet denken ze er bij Juwel wel anders over, dus ik heb ze voor de grap eens een mailtje gestuurd, ben benieuwd.

~ Ivo

Ik vrees dat als je gaat zeggen dat je nieuwe aquarium op een andere kast staat al goed zal mogen uitleggen, het zal aan vele zaken liggen maar "bijna" niet/nooit aan een slecht gelijmde bak of fabricagefout van het glas liggen.
Tegenwoordig met de hele crisis zullen ze alles via een microscoop bekijken, en als het niet moet of ze kunnen eronderdoor muizen zullen ze het doen.

dus ik heb ze voor de grap eens een mailtje gestuurd

Drie zaken hierover, je zal het via de mail moeten uitleggen hoe en wat er is gebeurd.
-1)het ligt er zo dik op dat men het sowieso niet geloofd, en dan maak je het enkel belachelijk.
-2)je hebt er een goeie uitleg aangegeven, maar dan ben je strafbaar, dit omdat het valsheid in geschrift is.
-3)je hebt het gewoon gevraagd en dan zal men natuuuuurlijk wel zeggen dat het onder garantie is.

Hoe dan ook, zo mail doet er dus niet of zeer weinig aan toe.

Ze reageren snel:
If a Juwel Rio 180 aquarium is placed on a different cabinet than the standard Rio 180 cabinet - in a proper manner and perfectly straight - will the 24 month guarantee then still be applicable?

Of course!!!
Yours

Juwel Aquarium GmbH & Co. KG
[naam medewerker]

Mascha&Ivo zei:
Ze reageren snel:
If a Juwel Rio 180 aquarium is placed on a different cabinet than the standard Rio 180 cabinet - in a proper manner and perfectly straight - will the 24 month guarantee then still be applicable?

Of course!!!
Yours

Juwel Aquarium GmbH & Co. KG
[naam medewerker]

-3)je hebt het gewoon gevraagd en dan zal men natuuuuurlijk wel zeggen dat het onder garantie is.

Je zal maar een foto moeten opsturen waarop te zien is dat je juwel bak bv. op een(of een ander merk van aquariumkast waar ze geen uitstaans mee hebben)ferplast kast staat.

Eens kijken of ze nog zo scheutig zijn om te betalen.

-3)je hebt het gewoon gevraagd en dan zal men natuuuuurlijk wel zeggen dat het onder
garantie is.
Wat kunnen ze anders zeggen, als er geen enkele reden is om geen garantie te verlenen?
Of kun jij iets uit de garantievoorwaarden van een Rio 180 quoten waaruit het tegendeel blijkt?

Net als bij vw,daar heb je ook totaal geen garantie meer op heel je auto als je binnen de garantieperiode met bv een frans merk banden aankomt zetten...

Mascha&Ivo zei:
-3)je hebt het gewoon gevraagd en dan zal men natuuuuurlijk wel zeggen dat het onder
garantie is.
Wat kunnen ze anders zeggen, als er geen enkele reden is om geen garantie te verlenen?
Of kun jij iets uit de garantievoorwaarden van een Rio 180 quoten waaruit het tegendeel blijkt?

Hoe dan ook, zo mail doet er dus niet of zeer weinig aan toe.

Seabait zei:
Net als bij vw,daar heb je ook totaal geen garantie meer op heel je auto als je binnen de garantieperiode met bv een frans merk banden aankomt zetten...

Dat is het hele punt, ik zeg nergens dat men nooit of niet zal betalen, �
ik zeg alleen dat een ander merk van aquarium kast als een rode lap op een stier werkt.
Een ander merk van kast is heel iets anders als bv. een kast van de eetkamer, en zelfs dan moet je al goeie papieren hebben als na een tijdje om ��n of andere reden glasbreuk hebt.

Was maar een grapje m'n voorbeeld hoor 😉
Zou wat zijn als het zo werkt,en stel dat een bedrijf op die manier werkt om klanten op zo'n manier het recht op garantie te ontzeggen kan je zo naar een ombudsman stappen en zullen die aantonen dat het geen rechtsgeldende manier is.
Een beetje bedrijf werkt zo echt niet naar z'n klanten toe en zijn meer praktijken voor een verzekeringsbedrijf met hun kleine lettertjes bv.

Geen probleem hoor dat jullie hier zo zeker van zijn. 😀
Maar heb al andere zaken gehoord in mijn naaste omgeving, zelf heb ik het nog niet meegemaakt, dit omdat ofwel de bak tweedehands gekocht is ofwel zelf gemaakt.

Als men tegenwoordig moet gaan betalen zou men wel eens een heel andere reactie kunnen krijgen dan "Of course!!!"

Oh wow... dat zo'n vraagje zo veel reactie oplevert.

Conclusie: het is geen punt, maar er is een kans(je) dat de garantie faalt. Ok, duidelijk. Ik ga op zoek naar een mooi meubel met dezelfde afmetingen 🙂

Ik dank u hartelijk 😀

als je bang ben, dat er glasbreuk o.i.d. zal optreden, bij een goed geplaatste bak, kun je beter helemaal geen aquarium nemen.
persoonlijk ben ik niet kapot van de kwaliteit van juwel, bij gelijke prijs is een trofis m.i. veel steviger.

Gr. Rob

Trofis hebben alleen bakken van 65cm hoog.. beetje te hoog voor de plek waar hij komt.

Al zag ik ook de dubai 100 van ferplast. Is die kwalitatief beter dan een juwel?

Het schijnen relatief goede bakken te zijn voor een niet te hoge prijs. Heb er zelf 1 aan willen schaffen, de 80 of 100, maar mocht niet van mijn ouders. Ben nog een thuiswonende student. Deze serie trok mij erg en zag er erg goed uit. Ook was de prijs niet erg hoog, gezien wat je ervoor krijgt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan