rio400 verlichting

R

roest

Guest
ik wil me lampen vervangen

welke raden jullie me aan

er hangen 2 in

1 daylite en 1 warmmlite 36 watt/1200mm
 
Wat wil je bereiken,heb je een biotoop bak.
 
Wat mondeo zegt.

En:

Is deze vraag toevallig onderdeel van een groter geheel?
Heb je bijvoobeeld problemen met je plantengroei of last van algen?

~ Ivo
 
Heb je bijvoobeeld problemen met je plantengroei of last van algen?

beide helaaas
 
Geef je iets van plantenvoeding?
Hoe lang (uren) brand je verlichting?
Hoe oud zijn de tl,s ?
 
Geef je iets van plantenvoeding? nee
Hoe lang (uren) brand je verlichting? 8uren
Hoe oud zijn de tl,s ? 2010
 
Tl vervangen en geen voeding voor planten,zou je enkel nog meer problemen opleveren.
Lees je eens in over plantenvoeding en de bijbehorende waterwaarden.
Heb je veel of weinig planten?
 
heb co2 vergeten te zeggen
ik heb een stuk 10 planten
 
Waterwaarden no3 fe po4 die weet je niet?
 
nee niet gemeten
 
Hallo, Ik lees ook even mee met dit topic.

Ook hier weer een vraag voor mijn bak, ook een Rio 400 ( 4 x T5 (54 watt)met reflectoren.
De eerste balk 1 x High-lite Day, 1 x High-lite colour en de tweede balk 2 X High-lite Day.

Ik wil graag meer planten in mijn aquarium willen plaatsen maar je moet ergens beginnen.
Mijn bak bevat momenteel voor 1/3 deel planten.
Zijn er beginwaardes voor wat betreft de tijden van verlichting ?
Ik heb nu Balk 1 van 13:00 uur tot 19:00 uur en balk 2 van 16:00 uur tot 23:00 uur.
Ook gebruik ik het bemesting schema van aquariumbemesting.nl en voeg ik sinds 1 dag co2 toe door middel van externe Co2 reactor. de PH zit momenteel op 7.05 ( deze wordt geregeld door mijn Ph controller van Jbl )andere waardes weet ik nog niet.
Graag wil ik iets meer advies voor de verlichtings duur van mijn bak. Ik weet het is bij elke bak anders is, maar graag wil ik gebruik maken van de ervaring van andere forum leden.

ps mijn Bak draait nu ongeveer 4 1/2 maand, dus lampen zijn nieuw. wel wat alg bij terug komst van mijn vakantie.

Mvg,
Patrick
 
Heb hier zelf de lampen rond de 9 uur aan. Praktisch geen alg in de bak, ook niet na 3 weken vakantie te hebben gehad ;)
 
Terug
Bovenaan