riparium dieren


S

seahorse

Guest
ik heb besloten om van mijn aquarium (60x30x30) een riparium te maken met een 20 cm diep watergedeelte als hoofdbewoner zou ik graag de a Borelli houden (heb gelezen dat ze alleen de onderste 20 cm water nodig hebben of kunnen ze met nog minder water overweg?) kan hier nog een ander dier bij? een kikker of een krab(ben) tekening komt van hoe ik het graag wil hebben ik hoor het graag alvast bedankt seahorse ( eitjes wil ik niet )
 
Of ze in een laagje van 20cm erg blij worden, betwijfel ik, maar ik heb geen ervaring met deze vissen.
Ik weet wel dat ze de bodem graag voor zich alleen hebben én dat ze bijzonder gevoelig zijn voor waterkwaliteit. Dat laatste lijkt me lastig te stabiliseren met een laagje van 20cm.

Ik hoop dat mensen die ervaring hebben met deze mooi vissen je een gerichter antwoord kunnen geven.....

Edit: horen Borelli's sowieso niet in een grotere bak?:S
 
Dat lijkt mij erg krap, 20 cm water - planten en schuil gelegeheden heb je ruim minder dan 18 liter water?
 
ok dus andere hoofdbewoner zouden killi's misschien kunnen ook prachtig kan ik er dan nog kikkers of zo bij houden?
grtjes seahorse
 
Laat ik voorop stellen dat ik nul verstand heb van een riparium, maar als je rondzoekt in het archief kom je o.a. dit topic tegen:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=947926

Bak is wel groter (80cm), maar er wordt gesproken over een waterniveau van 20cm, net als wat jij graag wil.
Misschien heb je daar wat aan?

Maak anders eens een tekening van hoe je het graag zou zien, met de techniek en planten enzo erbij.
 
met zo weinig water moet je niet denken aan meer dan één bewoner voor het water.
 
dankjewel voor de tip ga meteen aan het werk!
 
van welk perspectief? ik denk bovenaanzicht

Dat is het handigst denk ik, ja.
Al is het ook van belang welke hoogtes je wil in de bak. Dus misschien heeft een combi met zijaanzicht wel meerwaarde.