Wat is er nieuw

Rode alg bestrijden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lindsey
  • Startdatum Startdatum
L

Lindsey

Guest
Weet iemand hoe deze rode alg heet? En het belangrijkste hoe kun je deze het beste bestrijden?

Alvast bedankt!

IMG_0250.JPG
 
Is het een vettig laagje dat je makkelijk wegpoetst of zijn het echt haartjes/plukjes? Hoelang draait de bak en zit het ook op je planten?
 
kan het wat lastig zien, maar is dit niet gewoon wat bruinalg die wat rood uitslaat door de kleur van de steen?
 
Is het een vettig laagje dat je makkelijk wegpoetst of zijn het echt haartjes/plukjes? Hoelang draait de bak en zit het ook op je planten?
Meer haren, de bak draait al ruim een jaar, en het zit niet op de planten alleen stenen en achterwand
 
Als het klein plukjes zijn dan is dat baardalg en dat zie je vaak op hout, steen en de achterwand. Ik zou het ervan af poetsen met een borstel bijvoorbeeld. Op dood materiaal zie je veel sneller algen dan op je planten.
 
Als het klein plukjes zijn dan is dat baardalg en dat zie je vaak op hout, steen en de achterwand. Ik zou het ervan af poetsen met een borstel bijvoorbeeld. Op dood materiaal zie je veel sneller algen dan op je planten.
Dat heb ik al gedaan maar het blijft terugkomen
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan