Wat is er nieuw

Rode Aquariumplanten voor beginners

• Onderwerp starter Onderwerp starter MartijnK
  • Startdatum Startdatum
M

MartijnK

Guest
Hallo daar,

Ik wou mijn aquarium weer wat meer gaan beplanten. Zoals jullie in de onderstaande link zien is het niet veel soeps op dit moment :/

Ook misschien wat rode planten erbij, maar deze zijn moeilijk om op te starten.

Tips die jullie meegeven bij de opstart van rode planten?

Ik gebruik standaard Profito en EasyCarbo, LED-verlichting 5 strips
(en de planten zien op de foto niet zo goed uit wegens een vorige lichtfout.. maar dat is nu opgelost en planten zullen waarschijnlijk weer op betere weg komen.

Ik wil je als advies geven , probeer eerst je groene planten goed aan het groeien te krijgen.
En als je dat onder controle heb dan pas rode plantten gaan proberen.

Groet John

De eenvoudigste rode plant is waarschijnlijk een rode lotus: paar kleibollen erbij, onder het volle licht en gaan met de banaan.
Veel andere soorten zijn toch wat moeilijker. Niet per se om te laten groeien, maar wel om zo mooi rood t krijgen als op de plaatjes.

Ik ben ook een beginner en de rode lotus kan ik je aanraden.
Ook de ludwegia repens rubin is een makkelijke rode plant. Bij te weinig licht gaat ze niet stuk maar wordt ze donkergroen.

Let wel, alles wat rood ziet vraagt ijzer, Fe, in het water. Dus dit op regelmatige basis toevoegen aan je bak.

Heb sinds kort een rode lotus, groeit �cht als een kanon. Lijkt wel een cabomba

En dit ook nog even. Ik had al vermeld dat rode planten om veel licht en ijzer vragen. Naar het schijnt nemen planten geen ijzer meer op eens de Ph-waarde hoger is dan 7,5. Even in het oog houden dus.

Zover ik heb begrepen uit een post van Backplay is het zo dat rode planten niet echt veel meer ijzer vragen dan de andere planten.
Maar ik ben geen kenner in deze.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan