Rode Boraras


tropicalis

Well-known member
Lid geworden
18 augustus 2012
Berichten
191
Locatie
Rotterdam
Hi all,
Ik heb gisteren een kleine rode Boraras/ Rasbora gekocht, zie foto van de vissen in het quarantaine bakje. Volgens de LFS is het een rode Rasbora axelrodi.
De vis, met c. 15 mm is echter kleiner dan de axelrodi (tenzij het natuurlijk jonkies zijn), heeft geen zwarte anal fin, en daarentegen wel een zwarte stip in de basis van de staart.
Het lijkt mijns insziens dan meer op een of andere Boraras. Suggesties?
Dank,
Ralf

unnamed.jpg
 
Idd Axelrodia riesei.

Grof grind is leuk voor in de tuin maar in het aquarium gaat er erg veel vuil tussen zitten wat behoorlijke problemen kan gaan geven.

Als je flink wat drijfplantjes en gewone planten neemt, en een donkere achterwand zullen de Axelrodia's veel mooier kleuren!

Succes met deze weinig gehouden (wildvang)visjes!
 
Beiden dank hiervoor. Als ze op kleur zijn zal ik een proberen te letten om de tekening in de staart.
En Botia, dit is slechts de quarantaine bak waar ze twee weken in zitten (deze houd ik wat spartaans omdat ik deze regelmatig schoon maak). Daarna gaan ze in de hoofdbak die flink donker is (zie mijn profiel foto).
 
Idd. Ik was verteld dat het een Boraras/ Rasbora was. Ik heb al enkele jaren Boraras urophthalmoides dus ik nam dan ook aan dat deze vergelijkbaar in huisvesting zou zijn. Wel zullen het wel zien de komende paar maanden.
 

Terug
Bovenaan