Rode cabomba.


M

MyAqua

Guest
Hoe kan ik de rooie cabomba stekken?

Moet ik hem gewoon in 2'en knippen of hoe kan ik dit het beste doen?
 
klik

'Is het tijd om je stengelplanten te snoeien? Haal ze dan gewoon uit het substraat (niet teveel substraat omwoelen om ammoniumpieken te vermijden!) en herhaal het bovenste. Je kunt ook gewoon de top afknippen en herplanten en het onderste gedeelte laten staan. Uit de oude stengel groeien dan twee nieuwe koppen.'
 
Een stuk afknippen, snoeien als het ware en dat stukje gewoon in de bodem steken.
 
Liever niet knippen maar snijden met een zo scherp mogelijk mesje (pas op je vingers). Op die manier wordt de celwand van de plant het minst beschadigd en kunnen ze hun energie stoppen in wortelvorming in plaats van repareren van de celwand
 
Oke Bedankt allemaal!

Ik verkoop ook een groot bosje rode cabomba, voor de geintresseerde stuur PM'tje.
 
Ik heb meermalen de rode Cabomba in mijn aquarium gehad met veel licht en meststof, groeit na enkele weken lang uit en verliest uiteindelijk blad. Andere planten doen het alle goed. Wat doe jij dat deze mooie plant het wel doet en zo dat je voldoende stekken krijgt voor liefhebbers? Wil je je waterwaarden en de voeding die je geeft enz met mij delen? šŸ˜Œ
 
Dit is een heel oud topic en of de TS nog online komt dat betwijfel ik maar wellicht reageren er andere leden met tips.
 

Terug
Bovenaan