Manuel1982
Member
- Lid geworden
- 16 april 2018
- Leeftijd
- 42
Hallo,
Ik heb een rode fantoomzalm zwemmen waarvan ik denk dat hij niet meer gezond is. Er zwemmen er 12 van in mijn aquarium en de meeste ervan hebben wel een goed ronde buik, maar deze heeft een dikke uitstulping aan een kant. Daarbij is de buik zelf niet echt dik, het ziet er nogal vreemd uit dus. Zo op het eerste gezicht lijkt dit geen buikwaterzucht te zijn, maar ik kan ook niet achterhalen wat het wel zou kunnen zijn.
pH: 7.0-7.5
GH: 5
KH: 3
NO3: 0-10 mg/l
PO4: 0-0,5 mg/l
NH3: 0-0.5 mg/l
NO2: 0 mg/l
gemeten met Colombo druppeltest. NH3 laat gele kleur zien, dus zit als het goed is op de 0,0 of er althans dicht tegenaan (heel exact meten blijft lastig met de druppeltest
12 hyphessobrycon sweglesi
9 nannostomus marginatus
1 ancistrus cirrhosus
1 crossocheilus siamensis
Ik heb enkele foto's gemaakt, hoewel ze niet direct duidelijk de uitstulping laten zien. De eerste is van de kant met de verdikking, de tweede foto is de vis van de andere kant. Het gaat om een verdikking bij het zwarte rondje op het midden van de vis.
Ik heb een rode fantoomzalm zwemmen waarvan ik denk dat hij niet meer gezond is. Er zwemmen er 12 van in mijn aquarium en de meeste ervan hebben wel een goed ronde buik, maar deze heeft een dikke uitstulping aan een kant. Daarbij is de buik zelf niet echt dik, het ziet er nogal vreemd uit dus. Zo op het eerste gezicht lijkt dit geen buikwaterzucht te zijn, maar ik kan ook niet achterhalen wat het wel zou kunnen zijn.
- Wat is je bakmaat ?
- Hoelang draait de bak ?
- Wat zijn je waterwaarden en waar is mee gemeten ?
pH: 7.0-7.5
GH: 5
KH: 3
NO3: 0-10 mg/l
PO4: 0-0,5 mg/l
NH3: 0-0.5 mg/l
NO2: 0 mg/l
gemeten met Colombo druppeltest. NH3 laat gele kleur zien, dus zit als het goed is op de 0,0 of er althans dicht tegenaan (heel exact meten blijft lastig met de druppeltest
- Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze.
- Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan?
- Om welke vis(sen) gaat het ?
- Wat zijn de medebewoners ?
12 hyphessobrycon sweglesi
9 nannostomus marginatus
1 ancistrus cirrhosus
1 crossocheilus siamensis
- Heb je iets veranderd aan het aquarium de laatste tijd?
- Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk)
- Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc)
- Hoelang heeft de vis het al ?
- Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ?
- Heb je een foto van de symptomen?