Rode knop eheim 2080


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Weet iemand welk onderdeel nummer dit is van eheim 2080


eheim 20801.jpg
 
Zo te zien is die rode knop niet los leverbaar?
 
Denk dat je beste kans is om contact op te nemen met Eheim zelf.
 
Een van de grootste nadelen van een eheim is dat de adapter er soms erg moeilijk los komt en dat was bij deze pomp ook het geval. Doordat er zoveel kracht is gezet op de rode knop en door het vele jotteren/trekken/duwen etc. is de adapter uiteindelijk los gekomen maar helaas is daardoor een op staand rand bij deze rode knop
gebroken.

thumbnail_IMG_7569.jpg
thumbnail_IMG_7568.jpg


Ik heb hem nu opnieuw gelijmd met een speciale industriële lijm welke ik een aantal dagen laat drogen. Maar omdat het de afgebroken rand maar een mm of 4 hoog is heb ik het vermoeden dat dit dit niet zal houden. Uit voorzorg ben ik dus op zoek naar een nieuwe rode knop!

Ik had al zo'n vermoeden dat deze niet los te bestellen zijn maar ik had gehoopt dat iemand mij een artikel nummer i.o.d kan geven.
 
Uit voorzorg ben ik dus op zoek naar een nieuwe rode knop!

Bij mij draait mijn Pro 3 (2071) al meer dan een jaar zonder de rode knop... ;)
Enige nadeel is dat je dan de slangkoppeling niet apart los krijgt maar je krijgt de slangen er wel af (met een beetje goede wil).
Ik gebruik echter dubbele kranen op de slangen dus dan is loskoppelen van de slangkoppeling niet perse nodig...
 
Laatst bewerkt:
Dus eheim is wel stuk te krijgen...

Bertus heb jij die niet liggen tussen je schatkist eheims?
 
Een van de grootste nadelen van een eheim is dat de adapter er soms erg moeilijk los komt en dat was bij deze pomp ook het geval. Doordat er zoveel kracht is gezet op de rode knop en door het vele jotteren/trekken/duwen etc. is de adapter uiteindelijk los gekomen maar helaas is daardoor een op staand rand bij deze rode knop
gebroken.

Bekijk bijlage 274356Bekijk bijlage 274355

Ik heb hem nu opnieuw gelijmd met een speciale industriële lijm welke ik een aantal dagen laat drogen. Maar omdat het de afgebroken rand maar een mm of 4 hoog is heb ik het vermoeden dat dit dit niet zal houden. Uit voorzorg ben ik dus op zoek naar een nieuwe rode knop!

Ik had al zo'n vermoeden dat deze niet los te bestellen zijn maar ik had gehoopt dat iemand mij een artikel nummer i.o.d kan geven.
Misschien gewoon even een mailtje naar Eheim sturen ?
 

Terug
Bovenaan