Wat is er nieuw

Rode minor met beschadigde staartvin

  • Onderwerp starter Onderwerp starter freddymeijer
  • Startdatum Startdatum
F

freddymeijer

Guest
Goedemorgen allemaal!

Ik heb een rode minor (in een school van 10) die een beschadigde staartvin heeft. Nu is dat niet zo heel erg aangezien de minors onder elkaar soms wat ruzie hebben. Dat komt ook altijd wel weer goed, maar deze is goed te grazen genomen.

Sinds enige tijd zit er een wit/grijze plek op de aanhechting van zijn staart. Deze plek wordt niet groter, noch kleiner. De rest van zijn vinnen zien er goed uit, en hij eet en zwemt gewoon mee met de rest van de school.

Moet ik mij zorgen gaan maken, of komt dit vanzelf goed?

Alvast bedankt allemaal!

Groetjes en een fijn uiteinde

Freddy
 
Heb je misschien een foto van de vis?? De staart groeit vast wel weer aan alleen moet je oppassen voor een infectie.
 
Ha John!

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb even snel een foto gemaakt (mijn excuses voor de crappy kwaliteit). Het gaat dus om het grijze puntje aan de basis van de staart.

Overigens moet ik erbij zeggen dat de andere vissen nergens last van schijnen te hebben.

freddymeijer_01.jpg


Enig idee of dit een ziekte is of gewoon een 'simpele' ontsteking?

Groetjes

Freddy
 
Het lijkt me haast wel iets van een eschimmel of bacterie maar is wat lastig te zien.
Ik zou even afwachten of er iemand reageerd die het wellicht beter kan inschatten.
 
Lijkt inderdaad schimmel.
 
Hallo iedereen,

Als het schimmel zou zijn, wat er dan aan te doen? Bijzonder genoeg hebben andere vissen nergens last van. Een schimmel verspreidt toch heel snel?

Groetjes
 
Schimmelinfecties

Schimmels voeden zichzelf met afvalstoffen uit het aquarium. Het is daarom belangrijk om regelmatig het water te verschonen. Overigens kiezen schimmels altijd voor vissen die al ziek of gewond zijn. Een schimmelinfectie is daarom iets wat nog eens bovenop een andere ziekte komt.

Behandeling: met jodiumzout. Vul een schone emmer met water, voeg per elke 10 liter water 200 gram jodiumzout toe. Plaats nu de zieke vis over in de emmer en laat hem maximaal twee minuten hierin. Plaats de vis hierna over in een quarantaineaquarium.


Als je hem uit KUNT vangen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan