Wat is er nieuw

Rode wormpjes

Marjon P

New member
Lid geworden
11 oktober 2019
Berichten
4
Locatie
Hoorn
Bij de wekelijkse schoonmaakbeurt trof ik in een laagje water in een witte emmer rode wormpjes aan van ongeveer een centimeter.
Ben zowel met de pomp bezig geweest als met planten uit de bak gehaald en gestekt.

Iemand een idee wat dit is en vooral wat ik er tegen kan doen?

(Srr,ik stel me een andere keer wel voor)
 
Heb je er een foto van?
 
Bij deze de foto. Het zijn de streepjes onderaan, links van het midden. Ben er inmiddels achter dat ze in het filter zitten.
Ik geef geen levend voer.
Rode wormpjes.jpg
 
Ik denk planaria gezien de driehoekkop, de kleur kan komen door wat ze op dat moment hebben gegeten, flubenol helpt daar goed tegen maar daar gaan sierslakken aan dood, verhuizen van de sierslakken is nuttelaas want die zijn gastheer van de planaria en dan verhuis je dus het probleem mee
 
Lijkt inderdaad op planaria aan de kop te zien. Flubenol is inderdaad het makkelijkst om eraf te komen, mits je geen slakken hebt. Heb je ze wel, dan zijn er ook planaria vallen, maar dat is een lang proces en je weet nooit zeker of je ze allemaal hebt.
Wat zijn verder de bewoners van het aquarium? Planaria schijnt nog wel eens net vervelde garnalen te grijpen, dus mochten die erin zitten zou ik snel ingrijpen.
 
Hartelijk dank voor jullie reacties. Het is een 100 liter bak met alleen 12 x C. panda en slakken die ik regelmatig naar een andere bak verhuis om een kogelvisje te voeren. Lijkt me als slakken gastheer zijn dat ze ook in de andere bak zitten....
Is het niet zo dat planaria vooral op het glas zit? Voor zover ik kan zien zitten ze alleen in de pomp.
 
Planaria zit vaak ook in de bodem en ze komen te voorschijn als het licht uitgaat.
 
Hartelijk dank voor jullie reacties. Het is een 100 liter bak met alleen 12 x C. panda en slakken die ik regelmatig naar een andere bak verhuis om een kogelvisje te voeren. Lijkt me als slakken gastheer zijn dat ze ook in de andere bak zitten....
Is het niet zo dat planaria vooral op het glas zit? Voor zover ik kan zien zitten ze alleen in de pomp.
Planaria zit overal, heb het hier gehad dat de hele aanzuigslang en aanvoerslang en het filter bomvol zat ineens en de bak zelf was niks te zien.
Ja als je de slakken verhuisd naar een andere bak, dan zit daar ook planaria
 
Ik zou het bij veel met Flubenol behandelen.
 
Aangezien ik de slakken wil behouden voor het kogelvisje ga ik eerst die val proberen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan