roestvorming? op bladeren

B

Bijanca

Guest
Ik heb sinds enige tijd last van iets wat lijkt op roestvorming op de bladeren van mijn planten. Op zich gaan de planten niet dood, maar ze beginnen fris groen en dan komt er dus die 'roest' op.
De waterwaarden zijn verder goed, ik geef om de dag easy carbo en 1x per week een ijzer oplossing. Verder geen extra CO2.

1plant1.jpg

2plant2.jpg
 
Ik heb het NO3 laten meten = 0. PO4 weet niemand hoe je dat moet meten. Verder had ik tnt altijd goede waterwaarden. De vissen zijn ook goed gezond.
 
Ik heb een soort gelijken alg gehad, en bij mij hielp het toevoegen van easy carbo. Overigens zou ik zsm de bladeren weghalen, omdat het besmettelijk is voor andere planten :)
 
Ik doe al om de dag easy carbo erin. En als ik alle aangedane bladeren eruit haal blijft er niks meer over. Wie weet of het echt roetalg is?
Bedankt alvast.
 
Ik heb het momenteel ook en merk dat CO2 een grote invloed hier op heeft.
Een week lang is mijn BIO co2 gestopt en kon het die tijd niet bijvullen, in die week heeft de alg zich op verschillende planten genesteld. Nu (na die week weer begonnen met CO2) 1 maand later begint het eindelijk af te nemen.

Ik voeg elke dag CO2 toe, 1x per 3 dagen Easycarbo en Profito.

De alg is trouwens niet van de bladeren af te krijgen, zit er echt vast op. Maar zoals ik zeg, bij mij neemt het langzaam mar zeker af.
 
vermoed dat deze alg begint met kleine groene stipje op de bladeren( gsa )en 2-4 weken later krijgt men dan het bruine alg als resultaat.
gsa=groene stippelalg is gerelateerd aan te lage co2 of po4 waardes of een combinatie van beide
 
Ik heb het NO3 laten meten = 0.???? PO4 weet niemand hoe je dat moet meten.??? Verder had ik tnt altijd goede waterwaarden

No3 mag toch wel 10 zijn.
En Po4 mag 1 of 2 zijn.

Toch laten meten.

Heb je genoeg stroming in de bak?
 
Hier zijn mijn waterwaardes. Gemeten met een teststripje. NO3=10; NO2=0,5; GH=8; KH=6; pH=7,0; Cl=0. Volgens het referentiebuisje zijn dat goede waardes. Ik heb een flinke pomp erop zitten, dus het water stroomt goed.
Ik heb dus nog steeds geen idee wat het is met die bladeren. Iemand van jullie wel????
 
Terug
Bovenaan