Wat is er nieuw

Rommelpotje RIO 125

• Onderwerp starter Onderwerp starter KGR
  • Startdatum Startdatum
K

KGR

Guest
Steeds als ik naar mn bak kijk vind ik het een beetje een rommeltje.

Is er iemand met tips om dit beter te krijgen?

Planten bestand :

Valisneria
Waterpest
Cabomba
vaantjesplant
hydrocleis nymphoides
Hygrophila difformis
mosballetjes

dit is hem:

574517kgr_0_82_p1000401.jpg

Is er een goede tuinier present?

Wat is het dat je wil cre�ren?.

Ik zelf ben altijd van laag naar hoog, maar dit is voor sommige net iets te overzichtelijk/netjes.

Vind jou bak eigenlijk wel wat hebben zo, Zou wel aan de voor zeiden het zand wegschuiven zoveel mogelijk ziet er mooier uit.

Ik zie dat je veel van dezelfde kleuren groen erin hebt zitten. Ik probeer altijd zelf een beetje verschillende kleuren (groen) naast elkaar te zetten, dat geeft iets meer rust vind ik zelf.
Ik vind het trouwens een leuk bakkie.

Ziet er goed uit zo. Denk dat je vissen het prima vinden zo. Lekker veel groen. Water ziet er helder uit.

Vind het ook een mooie bak, maar je planten groeien niet erg hard? Of wil je het alleen geordender hebben?

Zou als ik jouw was kleibolletjes bij de wortels gaan steken van de vaantjesplanten en die kleine stekjes rechtsvoorin. Denk dat ze het dan wel wat beter gaan doen.

Daarnaast zou ik in de aquariumzaak gewoon een grote 'moederplant' kopen. Meestal hebben ze bij de planten wel zon grote bak staan waarin 1 mega echinodorus zit. Zou deze meenemen. Zie dat je gebruik maakt van heel veel kleine stengelplanten, maar niet echt van grote knoepers.

Zou eens kijken naar de Echinodorus Ozelot, bleheri, amazonicus, harbich of Osiris. Deze zijn meestal algemeen verkrijgbaar als grote plant.

Dan zou ik om het groen nog een beetje te breken een rode tijgerlotus aanschaffen, deze op de zogenaamde 'gulden snede' wegzetten en je hebt een topbak. Niet vergeten die kleibolletjes bij de wortels te steken als je geen voedingsbodem hebt, deze planten halen namelijk heel veel voedingstoffen uit de bodem.

Succes 😀

Niks mis mee,
Maar ik houdt van wat wildere bakken, staat mijnsinziens wat natuurlijker dan mooi gerangschikte. (kijk maar naar mijn onderschrift)

Ik zou hooguit wat snoeien om de groei van de plantjes wat leuker te krijgen.
En eventueel een grote plant met wat bredere bladen om het blad verschil wat groter te maken. (zoals Intercooler eigenlijk al zei)

Wat is dat plantje voorin rechts uit het midden?

Intercooler zei:
Zou eens kijken naar de Echinodorus Ozelot, bleheri, amazonicus, harbich of Osiris. Deze zijn meestal algemeen verkrijgbaar als grote plant.
Een Echinodorus bleheri moederplant? Is dat niet een beetje t�?
Een normale Echinodorus bleheri wordt al bijzonder fors voor in een Rio 125, heb je geen moederplant voor nodig mijns inziens.

~ Ivo

Ik ga vanavond wat idee�n uitwerken in een schets en zal deze posten. Er zal wat meer kleur in komen, een rode lotus is mooi maar deze kunnen ook vrij groot worden toch?

Het zand aan de voorkant moet anders en ik wil de planten van laag naar hoog groepjes opbouwen.
Alleen het hout, er zitten 2 stukken in zoals hier te zien :
394214kgr_0_82_img_1806.jpg

Die met 3 takken zit rechtsachter schuin over de langgerekte. De langgerekte wil in schuin gaan plaatsen(schuine lijnen te krijgen).

En ik wil de Valisneria aan de rechts achterzijde eruit halen.

Lotus kun je kort houden

Mascha&Ivo zei:
Intercooler zei:
Een Echinodorus bleheri moederplant? Is dat niet een beetje t�?
Een normale Echinodorus bleheri wordt al bijzonder fors voor in een Rio 125, heb je geen moederplant voor nodig mijns inziens.

~ Ivo

Klopt zeker wat je zegt, moederplant is misschien wel beetje t�, maar toen ik zon pot kocht kon ik er toen meteen wel 3 planten uit halen. Staat prachtig op de achtergrond en de vissen vinden er heerlijke beschutting 🙂

Nadeel van Echino moederplanten,dat ze aan "onder water"moeten wennen.

Geldt niet alleen voor meoderplanten: ook niet moederplanten Echinodorus worden emers gekweekt en hebben dus een overgangstijdje nodig. Al naar gelang waar de plant vandaan komt (online shop waar ze vrijwel rechtstreeks van de kwekerij komen of winkel waar ze al een tijd in een plantendisplay staan) moet dat wel of niet meer in je eigen aquairum plaatsvinden.

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan