Rommeltje


Helenah

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2012
Berichten
47
Locatie
Oosterwolde FR
20190208_124458.jpg



Dit is mijn aquarium nu, maar ik vindt het een rommeltje.
Ik weet niet hoe ik mijn planten en hout beter neer kan zetten zodat het wat beter lijkt,.
Iemand suggesties?
Groet Marja
 
IK vind het er best leuk uitzien, hoor.

Mag best gezien worden.
 
Zoals Betus al zei, niets mis mee.

Je kan de lotus meer naar voren zetten en goed snoeien dan blijft deze laag en word breder, de Echinodorus goed bodemvoeding bij doen dan word deze wat voller en zorgen dat deze achter in de bak staat, ( ik kan de diepte niet goed waarnemen zo, mogelijk is dat al aan de orde)
Laat de de drijvers nog wat uitgroeien dat vinden de Gouramie's fijn.
Verder een mooie groene bak met wat rode accenten erin :thumbs:

Oh ja, verplaats die algenmagneet naar het ronde archief ;)
 
Ziet er Opzich wel okee uit, planten staan er wel netjes in en bij.
Zou er niet al teveel aan doen
 
De Anubia kan misschien lager want die heeft liever niet veel licht en ik zie daar ook al wat algen op verschijnen nu.Deze kun je beter wat beschut zetten.
 
Dank voor de tips, de drijvers gaan naar één hoek door de uitstroom van het filter, ik zal deze wat meer naar beneden richten.
Verder zal ik er mee aan de gang.
 
Ik vind het een erg mooie bak Helenah
 
Zoals Ton zegt, de grotere planten naar achteren en kleinere naar voren met een open ruimte in het midden voor om diepte te creeren. En doet dit rustig aan om te kijken of de planten aan slaan op de nieuwe plek en je de balans in de bak houdt.
 
De volgende dingen gedaan, algenmagneet weg, hoge plant naar achter, de stroming de andere kant op waardoor de drijvers beter blijven liggen en een nieuw stuk hout erin.
Ik ben wel tevreden.
20190218_173910.jpg


Dit is overdag

20190218_201140.jpg


Deze is met avond licht.
 
Je Echinodorus kan wel wat voeding bij de wortels gebruiken of heb je vissen o.i.d. welke daarvan eten?
Mooie bak verder :thumbs:
 
Mijn L144 vindt hem erg lekker, vandaar dat de plant er zo uit ziet. Ik heb voeding bij de wortels en heb minimaal 1 nieuw blad per week, ook heeft hij nu weer een bloemknop.
 
Mijn L144 vindt hem erg lekker, vandaar dat de plant er zo uit ziet. Ik heb voeding bij de wortels en heb minimaal 1 nieuw blad per week, ook heeft hij nu weer een bloemknop.
Misschien kan je hem wat meer groenvoer aanbieden zoals komkommer, courgettes etc..
 
Ik vond jou eerste aquarium al goed. Maar jou aanpassingen hebben het naar mijn mening veel beter gemaakt :thumbs:
 
Ik vond jou eerste aquarium al goed. Maar jou aanpassingen hebben het naar mijn mening veel beter gemaakt :thumbs:

Dank je
Ik durf met redelijke zekerheid te zeggen als je meer repashy soilent green gaat voeren hij je planten met rust gaat laten

Oké, dat ga ik even opzoeken
 
Dit is de schuldige, die van mijn planten gatenplanten maakt...maar hij is wel een beauty

20190220_120112.jpg
 
Hij is zonder meer mooi, daar is niets van te zeggen :D
 
Hij is echt prachtig!
 
Hoe een mooie bak nóg mooier kan worden.:petjeaf:
 
Ik durf met redelijke zekerheid te zeggen als je meer repashy soilent green gaat voeren hij je planten met rust gaat laten

Neem wel een flinke portemonnee mee!

Dan maar een blaadje echino hoor. Is ook groenvoer.
 
Repashy kost wat in de aanschaf maar ik moet zeggen dat het in verbruik reuze mee valt. Zelfs met het aantal Corydoras (in twee bakken) wat ik heb, +Otocinclusen +Ancistrus.
Zo'n 15 ijsblokjes gemaakt met Repashy en nog ongeveer 1/3 over in het potje. Heb nog zeker 8 ijsblokjes voordat ik een nieuwe batch moet aanmaken.
Volgende keer bestel ik een grote pot, het is toch lang houdbaar, veel voordeliger.
 
Dank allemaal voor de complimenten .

Neem wel een flinke portemonnee mee!

Dan maar een blaadje echino hoor. Is ook groenvoer.

Ik had het opgezocht, en had toen ook deze gedachte...De echinodorus groeit enorm hard, ik haal af en toe de aangevreten bladeren er wel af
 
Bak ziet er goed uit. Mocht je willen, kun je ook nog kijken of je de blauwe poster achter de bak weghaalt en hier een zwarte voor in de plaatst doet. Zal rustiger ogen en knallen de planten meer uit de bak. Hier ook, maar is ook wel persoonlijke voorkeur!
 

Terug
Bovenaan