ronald zijn bakken


De Cichlasoma meeki hebben vanavond afgezet, hierop ben ik begonnen met het uitvangen van de overige Cichlasoma's (5stuk), ik heb er nu 3 gevangen, de overige 2 zijn nog erg klein, dat ga ik morgen met de oude flessenval proberen.
Nog meer goed nieuws is dat de Amatitlania altoflava ook een koppel lijken te vormen, en al helemaal in paaikleuren zitten. Hopelijk beginnen die binnenkort ook.

Zondag kan ik een groep van 8 jonge Hypancistrus sp. L066 ophalen, deze komen eerst in de Lido met de Poecilia wingei, maar als ze wat groter zijn komen deze ook in de Rio.

De Crossocheilus oblongus en Brachydanio rerio hebben de Rio verlaten, de Brachydanio's leken minder en minder te passen, en werden ook achterna gezeten. De Crossocheilus werden vooral door de Botia's gepest.
Ook 2 van de Ancistrus hebben de bak verlaten, ik heb nu nog 1 zwarte en de gele met lange vinnen.

Dat was het wel weer voor nu, hopelijk binnenkort weer wat foto's.:foto:
 
De moeder bij het nest (eitjes zitten tegen de witte steen aan).
E599E679-5DC2-4FA7-9003-7C5E9EE20F37.jpeg

De overige twee Cichlasoma’s (de kleinste 2) heb ik nog steeds niet te pakken kunnen krijgen, heb al de fles, een bakje met valklep en gewoon met een net geprobeerd. Aardig frustrerend.
5E37333A-1EC5-49B9-A599-70C8955FD367.jpeg

En dan nog even een totaaltje van de kleine bak.
7925CDAA-2513-4EE0-AB86-C9C7743D861C.jpeg
 
Heb tegenwoordig een leesbril nodig en ik dacht dat ik een stukje over de hakken van Ronald te zien zou krijgen maar dit is toch beter!
Spannend dat uitvangen! Succes. Mooie bakken.
 
Vandaag 9 Hypancistrus sp, L066 F1 op kunnen halen, het zijn nog kleine dieren. Deze zitten nu samen met de Poecilia wingei in de bak. Als het goed is kan ik binnenkort ook nog 2 Ancistrus sp. L181 F1 ophalen.
Wat slechte foto’s van de Hypancistrus
AE62AC78-A71A-4E62-814A-F649F7763DF1.jpeg
8965D611-B662-4352-922C-93AB3957FBC3.jpeg

De brachydanio en Thorichthys zitten nu in deze bakken (40L) met filter etc. Het is maar tijdelijk, ze worden dinsdag opgehaald.
5E47C3A5-21DF-4197-881D-36457F8ADF15.jpeg
 
De jongen van de Hypancistrus
0D20196C-D4BA-4E27-AA2F-67F143E8225A.jpeg
41739E40-976E-4E55-8A5E-229D952DF7E8.jpeg
F06546B8-D812-4044-BD52-5B84D89FBC47.jpeg

Ik zie ze eigenlijk niet eten, voer nu met het licht uit iedere ochtend. Hoe kan ik bepalen of ze genoeg eten binnen krijgen?
 
Staan ze bekend om dat je ze niet ziet eten, maar als ze niet zouden eten hadden ze allang het loodje gelegd, dus geen zorgen over maken
 
Staan ze bekend om dat je ze niet ziet eten, maar als ze niet zouden eten hadden ze allang het loodje gelegd, dus geen zorgen over maken
Zouden ze dan echt in 4 dagen al het loodje hebben gelegd? Er zit ook een wat grotere in de Rio, die zie ik ook nooit eten (gooi wel bewust wat eten in de stenen hoop waar die zit).
 
Zouden ze dan echt in 4 dagen al het loodje hebben gelegd? Er zit ook een wat grotere in de Rio, die zie ik ook nooit eten (gooi wel bewust wat eten in de stenen hoop waar die zit).
Je hebt ze pas 4 dagen in je bezit? dan is het gewoon de verhuisstress dat ze nog niet eten, had ik hier met de L397 duurde ook vrij lang eer ze gingen eten
 
De Lido krijgt een remake, die staat nu dus opnieuw in te draaien. Leuk om weer een bak op te starten.
D269EB44-FD36-43C9-999F-F5A9F9F875FB.jpeg
En een Limia perugiae uit de andere bak:
FA39083C-4BFB-4A8F-BCCA-74393DF4C95D.jpeg
 
En wat zijn de plannen voor de lido?
Het plan is eigenlijk een sub-tropische bak ingericht met dichte beplanting en dan wat kleinere (tot 5cm) vissen. In ieder geval Phalloceros caudimaculatus, en dan moet ik verder nog even kijken.
 
Interessant. Ik moest em even opzoeken. Ken je deze vis al omdat je er voorkeur voor hebt?
Kom nog maar net kijken bij levdedbarenden en ik ben verbaasd over de verscheidenheid aan soorten.
 
Interessant. Ik moest em even opzoeken. Ken je deze vis al omdat je er voorkeur voor hebt?
Kom nog maar net kijken bij levdedbarenden en ik ben verbaasd over de verscheidenheid aan soorten.
Ik heb deze vis momenteel al zitten, het is een vis die je op zich niet vaak ziet, maar vroeger was deze veel populairder. Mijn opa had ze ook. Ik ben zelf echt fan van eierlevendbarenden, en dan vooral wildvormen.
momenteel heb ik Limia perugiae, Poecilia wingei, Phalloceros caudimaculatus en nog 2 verdwaalde heterandria formosa.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Moet ik de Lido eigenlijk opnieuw in laten draaien? De bodem en het filter + ongeveer 1/4 van het water zijn gewoon vanuit de oude staat gebruikt. Het filter heeft ongeveer 3u uit gestaan.
 
Ik heb nu 2m/2v van de mooiste endlers in de bak overgewend, 4 anentoma helena en 50 volwassen vuurgarnalen. Ik gok dat dat qua belasting wel meevalt. Kan ik dan van de week al 10 goudgambusia’s over zetten?

Slechte foto, maar deze mannen zitten er nu in:
FFECE4B0-4BFA-4E82-94CA-4544C074C3D4.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Ik zag daarnet 2 dames Heterandria zwemmen en 1 jong. Ik wist niet dat deze vissen er nog in zaten (meegevangen met de Phalloceros zonder het te hebben gezien). Helaas heeft 1 van de Phalloceros wel witte stip die wordt nu in de quarantaine bak behandeld.

Dat maakt het huidige bestand van de bakken nu:

RIO
Echinodorus sp. “impai”
Hygrophila polysperma “sunset”
Vallisneria spiralis
Nymphaea lotus “red”
Limnobium laevigatum
Cryptocoryne wendtii “tropica brown”
Limia perugiae
Barbus nigrofasciatus
Cichlasoma meeki “rio candelaria”
Amatitlania altoflava “F1”
Botia almorhae “rostrata”
Ancistrus cf cirrhosus
Ancistrus sp. L181 “F1”
Hypancistrus sp. L066 “F1”
Melanoides tuberculata

LIDO
Vallisneria spiralis
Hygrophila polysperma “sunset”
Limnophila sessiliflora
Hydrocotyle leucocephala
Microsorum pteropus “windeløv”
Cryptocoryne wendtii “tropica brown”
Ceratopteris thallictroides
Ludwigia repens “super red mini”
Vesicularia dubyana “christmas”
Poecilia wingei “black bar”
Heterandria formosa
Phalloceros caudimaculatus “reticulatus”
Ancistrus sp. L144 “longfin”
Melanoides tuberculata
Anentoma helena
Lymnaea stagnalis
Neocaridina davidi “cherry”

Sommige namen zijn blijkbaar veranderd (kwam ik achter na wat gegoogel :c).
 
Laatst bewerkt:
De Lido
DEB0617F-BA94-48CD-B4D5-28927970EB0C.jpeg

Phalloceros en Heterandria
D54B434F-9AA3-4012-92C8-DE588ADF36CD.jpeg

Phalloceros
230D459F-1BBD-4220-BA3E-85220F7035FE.jpeg

Corydoras
230537DF-26BC-4A0A-9ED7-7E856A49B910.jpeg
 

Terug
Bovenaan