Rood bermpje


Marple

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2022
Berichten
415
Ik weet niet of dit de goede plek is, maar vandaag zag ik in de dierenwinkel een bordje van een visje met de naam 'rood bermpje'. Er stond niet veel info op en ik dacht 'ik zoek hem thuis wel op' maar kan hem niet echt vinden. Iemand een idee welk visje dit is en wat de latijnse naam is?
 
Lijkt er wel op, maar leek op het plaatje wat roder, en volgens mij stond er dat hij maar 2-3 cm wordt en ik meen ook uit een ander werelddeel. Als ik had geweten dat het zo moeilijk zou worden had ik wel beter gekeken😅. Heb ze trouwens ook niet in de bakken terug kunnen vinden.
 
Nog een keer geweest en het is de Petruichthys sp. Rosy.
Leuk visje! Was in de bakken daar gewoon grijs dus geen wonder dat ik hem niet kon vinden
 
Nog een keer geweest en het is de Petruichthys sp. Rosy.
Leuk visje! Was in de bakken daar gewoon grijs dus geen wonder dat ik hem niet kon vinden
Die wordt niet vuurrood, waarschijnlijk iets meer kleur aan de foto gegeven;)
 
Ja klopt, ik had er ook eens eerder over gelezen maar wat ik toen zag was de kleur meer rosy 😊. En op het plaatje inderdaad een knalrode vis en dan in de bak een grijze. En ook nog een Nederlandse naam die verder nergens voorkomt. Ja dan wordt het voor een leek als mij toch echt te ingewikkeld 😅
 

Terug
Bovenaan