Wat is er nieuw

Rood bruin vlekje bij citroengarnaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sid
  • Startdatum Startdatum
S

Sid

Guest
Heeft iemand enig idee wat dat rode/bruine vlekje betekend? Beetje onderaan bij de borst. De citroengarnaal vooraan op de foto heeft dat. Er is er nog 1 met zo'n vlekje.
20190529_222123-jpg.273907

.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Lastig te zien op de foto.
Er is een ziekte die waarbij er oranje/bruine vlekjes ontstaan maar kunnen net zo goed ook de organen zijn die je ziet in jouw geval.

het is er maar 1 en bij alle twee op dezelfde plaats. Er hangt een vel in het mos, kan het daar iets mee te maken hebben?
Bedankt voor je reactie..

Garnalen zijn vaak wat bleker vlak voor en na het vervellen maar normaal gesproken hebben ze dan geen vlekjes.
Zou net zo goed eten kunnen zijn wat je ziet en komt er achter bij de staart weer uit na een tijdje bv 😉

• Leuk
Waarderingen: Sid
Bij garnalen zie je alles wel goed ja, met name bij de (mini) Japonica's, de eitjes zie je gewoon zitten en bewegen.

Toch wel verrassend toen ik dat voor het eerst zag.

Ja dat ziet er bizar uit en de minuscule garnaaltjes helemaal. Ik hoop maar dat het bij mn citroentjes ook gebeurd

Ik heb ondertussen over de 100 mini Japonica's, iedere dag zie ik er meerdere met eitjes, dat kleine grut vliegt ook altijd overal tussenuit als ik in de bak bezig ben.

Is dit dat virus?

15593827758912870685325522771918.jpg

Welk middel moet ik kopen als dit het is? Bacto of die andere?

1559382899880593099730231671197.jpg

Baktopur direct wordt het meest gebruikt bij garnalen maar ik zou eerst eens je bak goed onder de loep laten nemen voor je medicijnen gebruikt.

• Leuk
Waarderingen: Sid
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan