Wat is er nieuw

Rood bultje

emnicorn

New member
Lid geworden
13 oktober 2021
Berichten
1
Leeftijd
19
Hi, een van mijn goudvissen heeft een rood bultje op hem zitten. Ik heb deze vis al langer dan een jaar en hij heeft de bult nog niet heel erg lang. Voor de rest gedraagt hij zich normaal en eet hij goed. Het is nog maar een klein bultje maar ik zou graag willen weten wat het is om te voorkomen dat hij erg ziek wordt of andere vissen besmet, het zou volgensmij ook een gezwel kunnen zijn maar als iemand het weet kan diegene please helpen!
6ACB40D9-35C3-44BC-BA20-4BB0E99E2822.jpeg
 
Wat vervelend dat dit met je vis aan de hand is. En wat goed dat je een foto plaatst, dan is het in ieder geval goed duidelijk wat je bedoelt.

Klopt het dat je een filmpje probeerde te uploaden? Ik zie een speler, maar kan niks afspelen.

Over je vis.
Om goed te kunnen inschatten wat er mogelijk met hem/haar aan de hand kan zijn, is het handig om wat meer informatie te hebben over hoe het visje woont, met wie, hoe groot hij/zij is, en met wat voor filter. Die dingen kunnen iets zeggen over een mogelijke oorzaak. Sommige symptomen bij vissen kunnen er hetzelfde uit zien, maar door een verschillende oorzaak komen. Dit kan bijvoorbeeld ook komen door een beschadiging, dat de vis zich ergens aan gestoten heeft, of een inwendige ontwikkeling.

Paar vragen om mee te beginnen.
- Hoe groot is de vis, en met hoeveel soortgenootjes zit hij/zij?
- Zie je iets afwijkends aan de andere vissen? Of alleen aan deze vis?
- In wat voor aquarium woont hij/zij? Hoeveel liter, en met wat voor filter?
(een foto van de hele bak kan helpen)
- Sinds wanneer heeft de vis dit plekje?
- Wordt het plekje groter, blijft het gelijk, of langzaam minder?
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Ja is het ook
      Terug
      Bovenaan