Rood is niet rood bij de Neocaridina heteropoda (denticulata sinensis) var. red?

Discussie in 'Garnalen, kreeften en krabben' gestart door Catweazle, 9 mei 2007.

View Users: View Users
  1. Seabait

Seabait

Lid geworden:
    11 dec 2011
    Je kan beter even een nieuw topic aanmaken voor je vraag Channy.

2. PredatorFish

PredatorFish

Lid geworden:
    10 mei 2014
    Je kan de jonge garnalen selecteren en alleen de mooie rode houden en de rest weg doen . je kan indd extra rodere garnalen bij doen zodat er meer rood in de groep komt

3. MrLunk

MrLunk

Lid geworden:
    2 jun 2014
    Gisteren postte ik nog een topic hierover met soortgelijk kleurprobleem...

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... w=1#UNREAD

Bij mij hielp het enorm om wat waterconditioner en wat plantenvoeding / mineralen toe te voegen.
    Videos en foto voorbeelden in eerder genoemd topic ;)

Groet,
    Peter Lunk

4. Lambiek

Lambiek

Lid geworden:
    11 sep 2014
    FB_IMG_1439020780273_zpsxacd80vl.jpg

Rood is niet rood door alle verschillende ouders en voorouders en verschillende genen.
    Groetjes .....Piet

5. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Ja je hebt al enorm veel varianten zoals we kunnen zien en dat worden er vast steeds meer met het kweken.
    Je moet bij het kopen dus goed kijken hoe de dekking is als ze zich nog op hun gemak voelen. Vooral op MP worden vaak erg slechte garnalen aangeboden bij partikulieren.

6. algeneter12

algeneter12

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Ik wil hier toch even op reageren. Het topic is dan wel 2 jaar oud maar sticky dus wat geeft het. ;)

In het verleden heb ik altijd een gezelschapsbak gehad met vuurgarnalen er in. De populatie breidde zich uit en het ging eigenlijk best goed. Opmerklijk was dat mijn vrouwtjes echt sakura-rood waren en de mannetjes beetje doorzichtiger met kleine rode lijntjes. Jullie zullen me vast wel snappen. De mannetjes waren dus echt duidelijk slechter gekleurd terwijl de vrouwtjes heel intensief gekleurd waren. E�n vrouwtje heb ik vanaf het begin gehad en deze heeft ongeveer 2 jaar geleefd. Begon als mooi helder rood maar haar laatste maanden was ze echt super donker, donker bruin/zwart haast. Heel gek. Dat kleur in verhouding staat met leeftijd is dus waarschijnlijk waar.

Ik heb ook nog iets geks meegemaakt. In die tijd had ik qua garnalen betreft:
    50-75 vuurgarnalen
    4 mannelijke overgebleven Crystal Reds
    3 Japonica garnalen.

Het gekke is dat deze garnalen niet horen te kruisen, maar ik op een dag toch 3 van deze garnalen heb gespot. Ze waren net iets groter dan een gemiddelde vuurgarnaal uiteindelijk:

215243_0_82_20140127_173625.jpg

751519_0_82_20140422_202359.jpg

Excuses voor de slechte foto, ze zaten altijd op de donkerste plekjes van de bak.
    Destijds heb ik het gedefinieerd als TiBee, maar dit lijkt me achteraf vrij sterk met alleen mannelijke Crystals. Zou het dan toch familie van de vuurtjes zijn...?

Edit: Net nog foto's opgezocht van Tibee en ben er vrij zeker van. Heb alleen niet hoe het zou komen, zouden de Crystals er 3 hebben geadopteerd? ;)

Edit 2: Nu ik mijn foto nog eens bekijk herinner ik me dat ze net zo'n streep hadden op hun rug als sommige vuurtjes hebben. Dus...?