Wat is er nieuw

Rood puntje op kop blue velvet garnaal

Berghuis

Well-known member
Lid geworden
24 december 2021
Leeftijd
25
Heb sinds twee dagen blue velvet garnalen in mijn aquarium. Eentje heeft een rood puntje op z’n kop, wat hij de eerste dag nog niet had. Weet iemand wat dit is?

Bijlagen

• 45E48C35-591C-4161-A516-37DF13F21807.jpeg
    45E48C35-591C-4161-A516-37DF13F21807.jpeg
    217.5 KB · Weergaven: 140
Ook heb ik net crystal red garnalen erbij gezet (gekweekt op leidingwater dus zelfde waardes) en die zijn meteen een stuk actiever en minder schuw dan de blue velvet garnalen, terwijl deze al langer in de bak zitten

het zou kunnen zijn dat het eiren zijn in een vroeg stadium
merk dat hier ook mijn crystal garnalen zijn veel activeren en zicht baarder

Eerste wat in mij opkomt is roestziekte. Nu niet gelijk schrikken want ik ben geen garnalenkenner, foto is niet heel duidelijk en kan ook iets onschuldigs zijn maar hou hem wel even in de gaten.

Ja ik zal hem in de gaten houden. Als ik hem zie tenminste, want de blue velvet garnalen zijn erg schuw

Vind het toch eigenaardig dat ik (heb 15 blue velvets en 15 CR) zo 10 CR’s kan tellen als ik in de bak kijk en nul blue velvets. Ik vraag me af of ze nog leven, maar ik heb nog geen dooie gevonden

Garnalen zijn meester verstoppers. Ik weet niet hoe je bak eruit ziet, maar het is goed mogelijk dat ze ergens onder op z’n kop aan iets hangen.

Heb je een foto van de bak? Ik kan uit die foto ook zo snel niks opmaken.

Als garnalen net in een nieuwe bak komen, kan het zijn dat het nieuwe water ervoor zorgt dat ze en-masse aan het vervellen zijn. Dan verstoppen ze zich extra goed omdat ze kwetsbaar zijn en zie je ze een paar dagen nauwelijks.

Als garnalen net in een nieuwe bak komen, kan het zijn dat het nieuwe water ervoor zorgt dat ze en-masse aan het vervellen zijn. Dan verstoppen ze zich extra goed omdat ze kwetsbaar zijn en zie je ze een paar dagen nauwelijks.
Oké hoop dat dit het geval is dan!

Heb je een foto van de bak? Ik kan uit die foto ook zo snel niks opmaken.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    640.2 KB · Weergaven: 124
Zou de bak misschien te groot voor ze zijn? Dat ze daardoor wat stiller zijn en even moeten wennen?

Ook is er een garnaaltje steeds met z’n staart aan het knijpen (zie video), weet iemand wat dat betekent?

Ik zie nog geen video en deze kun je het beste via YouTube toevoegen. Ik denk dat je bedoeld dat hij de staart intrekt met een gebogen rug en dat is vrij normaal en dat zie ik hier ook wel.

Ik zie nog geen video en deze kun je het beste via YouTube toevoegen. Ik denk dat je bedoeld dat hij de staart intrekt met een gebogen rug en dat is vrij normaal en dat zie ik hier ook wel.
Oké mooi

Wat John zegt over het buigen. De bak is nooit groot genoeg hoor ik altijd. Maar ik zie zo heel veel verstop plekken dus ik zou me er niet te druk om maken.

Een keertje rechts vooraan of op het catappa blad voeren. Als ze honger hebben komen ze zeker te voorschijn.

Heb je nog andere bewoners in je aquarium of zijn de garnalen de enige?

Wat John zegt over het buigen. De bak is nooit groot genoeg hoor ik altijd. Maar ik zie zo heel veel verstop plekken dus ik zou me er niet te druk om maken.

Een keertje rechts vooraan of op het catappa blad voeren. Als ze honger hebben komen ze zeker te voorschijn.

Heb je nog andere bewoners in je aquarium of zijn de garnalen de enige?
Garnalen zijn de enige bewoners voor nu nog

Dan komen ze vanzelf. Er is immers geen gevaar van bovenaf (vissen)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan