Wat is er nieuw

Rood wier alg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Leopoldi
  • Startdatum Startdatum
L

Leopoldi

Guest
Hallo allemaal,
Heb een groot probleem met denk ik rood wier algen de achterwand is helemaal bedekt met die zooi.
Ook ik heb ik last van puntalgen deze verwijder ik met een plamuur mes zo vast zit het op de ruiten.
De bak is 150 x 60 x 60 met 9 Discussen en de nodige bij vissen.
Ben er een tijdje van af geweest maar zo in eens kwam het weer opzetten.
ververs nu iedere dag en hevel de bodem af maar het is dweilen met de kraan open
 
Heb je een foto van de algen en ook je waterwaarden? Vermoedelijk iets van een co2 tekort.
 
Hallo allemaal,
Heb een groot probleem met denk ik rood wier algen de achterwand is helemaal bedekt met die zooi.
Ook ik heb ik last van puntalgen deze verwijder ik met een plamuur mes zo vast zit het op de ruiten.
De bak is 150 x 60 x 60 met 9 Discussen en de nodige bij vissen.
Ben er een tijdje van af geweest maar zo in eens kwam het weer opzetten.
ververs nu iedere dag en hevel de bodem af maar het is dweilen met de kraan open

Met een plamuurmes? Pas je wel op voor krassen? Dat zou echt zonde zijn. Gebruik een blauwgeel sponsje van de Action krast niet en haalt wél je puntalg weg.
Veder denk ook ik dat John gelijk heeft en ondersteun z'n vraag naar je waterwaarden.
 
Bedankt voor jullie support,
De waterwaarden zijn ok alleen de fosfaat is wat aan de hoge kant.
Heb led verlichting, brandt 10 uur daags planten groeien redelijk hier zitten ze niet op alleen op de achterwand en de ruiten.
Snel groeiers heb ik al geprobeerd dus echte waterplanten hielp niet echt.
Nu las ik op het opening topic dat deze algen zeer moeilijk te bestrijden zijn en ja daar ben ik het mee eens wat een klere dingen.
Ik voeg wel Easycarbo toe maar minimaal.
Wat voer betreft krijgen ze 3 maal per eten nl 1x vlokken JBL 1x Granulaat Sera 1x diepvries.
Mijn plan is nu met de thee methode en minder te verversen om het probleem aan te pakken ik ververs nu om de dag de helft van het water , het plan is om dit nu 1x per week te doen.
Groetjes Rienke
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan