Wat is er nieuw

Roodkopzalm met dikke buik

Haasie

Active member
Lid geworden
18 november 2020
Leeftijd
51
Ik heb een roodkopzalm met een erg dikke buik. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
  • Wat is je bakmaat ?
100L, 80x30x40
  • Hoelang draait de bak ?
Sinds 4 maanden
  • Wat zijn je waterwaarden en waar is mee gemeten ?
Druppeltest NO2=0 0, NO3=10, kH=8, GH=10, pH=7.3, en 622ms/cm conductivity, en 26 graden temperatuur. Ook voeg ik CO2 toe. Hiermee breng ik de pH van 8 terug naar 7.3 middels een controller.
  • Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze.
Fluval G3 debiet = 700 liter per uur
  • Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan?
Elke zaterdag doe ik 25%
  • Om welke vis(sen) gaat het ?
Het gaat om een van de roodkopzalmen
  • Wat zijn de medebewoners ?
2x Corydoras Panda, 4x Corydoras Trilineatus, 10x roodkopzalmen, 9x bijlzalmen, 2x L173 en 1xL236, 2x kreeftje en 60+ vuurgarnalen
  • Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ?
Nee, alleen is afgelopen maandag een van de Corydoras Trilineatus overleden. Mogelijk te weinig voer was het idee in de chat. Sindsdien voer ik iets meer en nu blijft het wel liggen op de bodem het extra voer, dus dat lijkt net te veel. Ik voerde 's ochtends beetje granulaat (hoeveelheid tussen wijsvinger en duim), en een tabletje cordyoras voer. 's Avonds voor het licht uit gaat doe ik dan nog een paar pleco wafers en een Aquatic Nature Droppy (voor de L nummers). Een keer per week doe ik een blokje diepvriesvoer erin. De helft in de ochtend, de andere helft s avonds.
  • Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk)
De vis lijkt zich helemaal vol te vreten en zwemt dan met een dikke buik rond. Paar dagen later zie je er weer niets van.
  • Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc)
Nog niets
  • Hoelang heeft de vis het al ?
Al een paar weken
  • Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ?
Ik heb de vis al vanaf het begin
  • Heb je een foto van de symptomen

Bijlagen

• 38DF7306-CE61-4474-A87C-7B54A8387614.jpeg
    38DF7306-CE61-4474-A87C-7B54A8387614.jpeg
    430.8 KB · Weergaven: 162
Heb je heel netjes de checklist ingevuld, een beetje jammer geen reacties. Dus zal me er maar aan wagen.

Waarom denk je dat de vis ziek is?

Je geef aan dat hij zich zelf helemaal vol vreet en dan de buik dik is. Lijkt me niet echt een heel raar verschijnsel. Eten gaat door spijsverteringssysteem en na flink wat poep zal de buik weer dunner worden. Ik weet niets van het soortje maar misschien heb je gewoon een vreetzakje met aanleg voor obesitas visje ;))

Ik weet ook niet hoe dit soort zich voort plant maar baby in visje of eitjes?

Ik zie zo op het oog niets erg verontrustend aan het visje. Je zie geen wormen uit poepgat steken?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan