Wat is er nieuw

roodvinhaai/regenbooghaai bij garnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter axcellent
  • Startdatum Startdatum
A

axcellent

Guest
Ik heb onder andere vuurgarnaaltjes in mijn vision 180. Nu vind ik een roodvinhaaaitje erg leuke visjes. Kan deze samen met de garnalen of ziet hij die als lekker maaltje?

Ik kan er geen ervaringen over vinden.

Die zal zeker zo af en toe een garnaaltje snoepen.
Als advies geven ze een aquariummaat van 1.20 vanwege deze vis z'n formaat en gedrag dus is de Vision met nog geen meter ook niet echt ideaal.

Een roodvinhaaitje ? Heb je daar ook een wetenschappelijke naam van ?

Ik vermoed Epalzeorhynchos bicolor of frenatus. Klopt dat?

Die zou ik inderdaad in een bak van een maatje groter zetten. Niet alleen voor de vis zelf, ze kunnen enorm gaan etteren naar andere vissen als ze te krap behuisd zitten.

Jones zei:
Ik vermoed Epalzeorhynchos bicolor of frenatus. Klopt dat?

Klopt idd maar had je echt wel eerst opgezocht,bestaat bijna niet dat je die naam zo uit je hoofd foutloos neerzet! 😀 😉

Tuurlijk heb ik dat eerst opgezocht. Ik mag dan wel een genie zijn, maar mijn geheugen is bar slecht. 😉 Hadden ze het nou maar gewoon bij Labeo gehouden.

Ja! De labeo bedoel ik. Een maat van mij geeft deze in zijn 15l bakje met wat andere losse visjes. Dat gaat nog steeds goed. Volgens mij blijven deze vrij klein. Nu vind ik het moeilijk kiezen...

" De Regenbooghaai is een bodemvis die zich voornamelijk voedt met resten van voedsel, algen, geblancheerde groenten en zeer klein levend voer. "

Ik kende hem nog wel als Labeo bicolor heb hem zelf hehouden ook. toen zag je nog bijna geen garnalen in de hobby en daar heb is ze ook nooit mee samengehouden.

Ik vermoed dat ze nog wel een eens een baby garnaal kunnen snoepen. Maar dat geld voor veel vissen.

Niet te klein houden en pas op met soortgenoten dat wordt knokken.

axcellent zei:
Ja! De labeo bedoel ik. Een maat van mij geeft deze in zijn 15l bakje met wat andere losse visjes. Dat gaat nog steeds goed. Volgens mij blijven deze vrij klein. Nu vind ik het moeilijk kiezen...

Oke... dan heeft je maat vast de verder nog onontdekte micro variant van deze vis natuurlijk.

Zo goed als overal lees je dat de vis 12-15 cm kan worden en door z'n gedrag etc het beste in minimaal 1.20 gehouden kan worden.
Lijkt mij niet moeilijk kiezen hoor en die maat van je maakt er ook een potje van met z'n bakje 😉

Ik ben ervan overtuigd dat axcellent het beter aan gaat pakken dan zijn maat 🙂

Ik ook,het feit dat hij eerst hier komt informeren is al heel goed! :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan