aquatlantis splendid 100
Well-known member
Hallo,
Vanaf dag 1 staat de rotala in mijn aquarium (kleine 3 maanden)
De plant groeit goed net als de andere planten.
1X in de 2 weken knip ik de toppen en haal dan de oude planten eruit en zet de nieuwe toppen erin.
de plant wordt niet echt voller maar ik ben eigenlijk steeds aan het herplanten dus ik dacht dat moet anders.
Ik heb nu alles afgeknipt (goed kort) en de plant zelf deze x laten staan.
Heb ik hier goed aan gedaan of heb ik de plant nu juist verminkt? Of zou ik het juist elke x zo kunnen doen (het scheelt een hoop werk) of mag misschien nog korter?
De vissen vonden het in iedergeval geweldig de losse drijvende plantenresten.
Over 5 dagen gaan we op vakantie dus de gedachte hierachter is dat als we over 2 weken weer thuis zijn het weer een mooie volle bos is.
Alvast bedankt voor jullie reacties. En als ik dit verkeerd aangepakt heb mag dat natuurlijk ook gezegd worden al is er geen weg meer terug 😅
Foto voor en na de snoei/knoei beurt
Vanaf dag 1 staat de rotala in mijn aquarium (kleine 3 maanden)
De plant groeit goed net als de andere planten.
1X in de 2 weken knip ik de toppen en haal dan de oude planten eruit en zet de nieuwe toppen erin.
de plant wordt niet echt voller maar ik ben eigenlijk steeds aan het herplanten dus ik dacht dat moet anders.
Ik heb nu alles afgeknipt (goed kort) en de plant zelf deze x laten staan.
Heb ik hier goed aan gedaan of heb ik de plant nu juist verminkt? Of zou ik het juist elke x zo kunnen doen (het scheelt een hoop werk) of mag misschien nog korter?
De vissen vonden het in iedergeval geweldig de losse drijvende plantenresten.
Over 5 dagen gaan we op vakantie dus de gedachte hierachter is dat als we over 2 weken weer thuis zijn het weer een mooie volle bos is.
Alvast bedankt voor jullie reacties. En als ik dit verkeerd aangepakt heb mag dat natuurlijk ook gezegd worden al is er geen weg meer terug 😅
Foto voor en na de snoei/knoei beurt