F
Fishy303
Guest
Ik heb zojuist een Rotala rotundifolia besteld ( samen met wat drijfplantjes).
Dit zou een makkelijke plant zijn als ik het zo lees op internet.
Nu heb ik wat vraagjes over deze plant.
Je plant hem het beste door hem in gedeeltes ( uit elkaar) te planten,.. klopt dat?
Dus zeg maar niet als ��n grote volle bos.
Hoe diep moet je deze plant in de grond doen?
Hoe lang duurt het ongeveer voordat de plant over gaat van emers naar submers?
Hij komt in emerse vorm aan namelijk.
Om te snoeien raad men aan om de gehele plant eruit te halen en dan de onderkant in te korten.
Vervolgens de toppen terug steken.
Dat is denk ik de beste manier?
Andersom, dus gewoon de bovenkant eraf knippen zou volgens internet ook wel kunnen, maar dan blijf je vaak zitten met kaal geworden onder-stelen.
Dan wordt het geheel er ook niet mooier op.
Meen ook gelezen te hebben dat de plant op den duur als je dat te vaak doet dan ook moeite kan gaan krijgen met aanmaak van nieuwe stengels.
Tot slot nog een vraag:
Stel dat ik het zo zou doen als de eerst beschreven manier, dus de plant eruit en de toppen terugplaatsen.......
Krijgt de plant dan geen "opdonder" omdat hij dan weer nieuwe wortels aan moet maken als je de toppen terug plaatst?
Dit zou een makkelijke plant zijn als ik het zo lees op internet.
Nu heb ik wat vraagjes over deze plant.
Je plant hem het beste door hem in gedeeltes ( uit elkaar) te planten,.. klopt dat?
Dus zeg maar niet als ��n grote volle bos.
Hoe diep moet je deze plant in de grond doen?
Hoe lang duurt het ongeveer voordat de plant over gaat van emers naar submers?
Hij komt in emerse vorm aan namelijk.
Om te snoeien raad men aan om de gehele plant eruit te halen en dan de onderkant in te korten.
Vervolgens de toppen terug steken.
Dat is denk ik de beste manier?
Andersom, dus gewoon de bovenkant eraf knippen zou volgens internet ook wel kunnen, maar dan blijf je vaak zitten met kaal geworden onder-stelen.
Dan wordt het geheel er ook niet mooier op.
Meen ook gelezen te hebben dat de plant op den duur als je dat te vaak doet dan ook moeite kan gaan krijgen met aanmaak van nieuwe stengels.
Tot slot nog een vraag:
Stel dat ik het zo zou doen als de eerst beschreven manier, dus de plant eruit en de toppen terugplaatsen.......
Krijgt de plant dan geen "opdonder" omdat hij dan weer nieuwe wortels aan moet maken als je de toppen terug plaatst?