Wat is er nieuw

Rotala sp colorata

• Onderwerp starter Onderwerp starter OVL
  • Startdatum Startdatum
O

OVL

Guest
Hello,

Ik heb sinds 2 weken 3 (kleine) Rotala sp colarata gepland.
Ze groeien redelijk goed zoals de rest van de planten, maar ze zien groen ipv rood!! Hebben ze mij een andere plant gegeven of doe ik iets verkeerd?

M'n waterwaarden zijn goed denk ik

PH 6,8
KH 8
GH> 7
NO2 0
NO3 25
PO4 0,5
C02 30
CI2 0

Heeft iemand een oplossing? :juggle:

rode planten behoefen ijzer (Fe) meen ik. Zou dat eens meten.

plus veel licht

tenminste, om zo fel rood te kleuren als je wel eens op plaatjes ziet. Maar als je tevreden bent met een tintje minder zijn de eisen ook minder.

Bij rode planten is de eerste reactie meestal veel licht en ijzer, helaas is dit zelden het geval.
Er zijn verschillende redenen waarom planten rood worden, en die kunnen sterk per soort verschillen. Je kunt best beginnen met de omstandigheden zo goed mogelijk te maken voor de plant, en dat verschilt ook weeral per soort. Dan heb je de meeste kans om een mooie rode plant te krijgen.
Bij Rotala's heeft stikstof meestal een grote invloed, zowel de vorm als de hoeveelheid. Er zijn er waarbij de Rotala's roder worden als er minder NO3 word toegevoegd. Zelf heb ik de ervaring dat de toevoeging van ammonium/urea en wat minder NO3 voor zeer gezonde en rode exemplaren zorgt.

Ok,
bedankt,

Ik ga een tester meoten halen voor de Fe.
Ga alles nogmaals nakijken

Hallo,

Ik heb vandaag effen de tester voor Fe "getest" 😛
Fe: 0,2
Ik denk dat dit een goede waarde is.
Morgen water verversen en alles opnieuw testen, dan maar hopen dat mijn Rotala ROOD wordt!!!! 😡

vandaag, voor vertrek op vakantie wat metingen gedaan met mijn JBL koffer.
Na 35L water vervanging, met watervoorbereider (had geen tijd meer om osmose water te gaan halen.)
CO2 diffuser zit erop, heb profito en ferro dosering gegeven
Zit ook een externe filter bij jbl E901 (dus meer stroming in het aquarium)
mijn waarden:

PH 7 (deze stond voor het verversen op 6,8)
KH 6
GH >14
NO2 0
NO3 25
PO4 0,5
CO2 15 (door de tweede filter wat gedaald(stroming zeker) zal dus nu de CO2 wat opvoeren denk ik :help:
Chlor 0
O2 8
NH4 0,1
Fe 0,5
Ik hoop dat deze waarden voor nu ok zijn, daar ik naar buitenland moet vertrekken morgenvroeg 😳
Is dit goed voor de planten en vissen?
Als iemand raad of idee�n heeft, aarzel aub niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan