Wat is er nieuw

Rotala vietnam H'ra

Tomg

Well-known member
Lid geworden
6 augustus 2018
Leeftijd
25
Deze plant lijkt me een mooi plantje om te plaatsen in mijn nieuwe garnalenbakje.

Heeft iemand ervaring met deze plant? Heeft het veel co2/licht nodig om niet weg te smelten?
Kan het snoeien op dezelfde manier als met een rotala rotundifolia?

Komt in een 35l bakje met 5.0 powerled van dennerle zonder co2 en een ada aquasoil amazonia.

rotala-vietnam-h-ra-.jpg
het gaat om deze plant

Volgens mij kun je deze plant uitstekend snoeien. Over het algemeen zijn de Rotala soorten niet al te moeilijk te houden. De plant heeft, als ik het goed heb, ook een redelijke licht tolerantie. D.w.z. hij zal meer gaan kleuren als het licht intenser is.

• Leuk
Waarderingen: Tomg
Bedankt voor je info. Heb eigenlijk geen idee hoe sterk die powerled 5.0W is. Komt volgende week allemaal binnen. Maar dan bestel ik de rotala hra wel en zie ik vanzelf of het wat wordt.

Rotala H'ra is net zo 'makkelijk' als de rotundifolia. Maar veel veel licht en juiste CO2 kan ie enorm mooi rood worden.
Die powerled heeft niet zoveel vermogen als de naam doet suggereren; slechts 500 lumen en op en 35 literbakje is het misschien een beetje te weinig om de plant tot een mooie kleur te krijgen
Hier een close up
rotala thumb.png

• Leuk
Waarderingen: Tomg
Wist niet dat die zo rood kan worden, mooi hoor. Wil er ook niet een te sterke verlichting boven hebben, dan zit ik ook weer met een groter co2 tekort. Dan maar een wat groene hra.

Na even zoeken een afbeelding kunnen vinden van iemand met een powerled 5.0 op een 60 liter aquarium;

27919363260_23a1704720_z.jpg

Vind het best nog wel oké

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan