Rotala wallichi en het wortelen van deze plant


F

Fishy303

Guest
Ik heb in mijn Lido 120 sinds gisteren de Rotala wallichii staan.

Ik heb dit plantje uit het potje gehaald, al het steenwol verwijderd en het plantje vervolgens in 3-en gedeelt zodat ik dus drie porties had.

Vervolgens heb ik de drie de porties geplant in het aquarium.

Vandaag moest ik nog een plant erbij doen en nog wat bij-bemesten ( bij de wortels) en toen kwam de Rotala weer omhoog.
Dat gebeurde gisteren ook al eens tijdens het planten ervan.


Wanneer staat de Rotala goed vast in de bodem?

Of staat dit plantje altijd wel wat losjes in de bodem?
 
Ok, bedankt :)

Hij maakt dus wel wortels aan zodat hij enigszins goed in de bodem blijft zitten/staan ?
 
Seabait zei:
Als het plantje genoeg voeding krijgt wel hoor.


Ik heb geen voedingsbodem in de Lido 120.

Wel heb ik er wat lateriet-bolletjes bij gedaan.

Verder gebruik ik elke dag EasyLife Carbo en om de 3 dagen geef ik Sera Florena ( vloeibare plantenvoeding voor aquariumplanten).


Omdat de Rotala in de Lido 120 staat en dit type aquarium wat dieper is, heb ik op het gedeelte waar de Rotala staat een reflector op de lamp aangebracht zodat de Rotala extra licht krijgt.


Verder heb ik vandaag nieuwe lampen in het aquarium gedaan, namelijk:

Voor: 1x Dennerle color Plus T5
Achter: 1x Dennerle Special Plant T5



Dan moet het zo dus wel goed komen denk ik?
 
En staat de wallichii nog? Ben benieuwd aangezien ik hem zelf ook in mijn bak heb staan.
 
De ene plant is sneller met het maken van wortels dan de ander maar het komt wel hoor. Ze moeten ook wennen aan de nieuwe omstandigheden en vaak over naar een submerse vorm. Kwestie van geduld zou ik zeggen.
 
De ene plant is sneller met het maken van wortels dan de ander maar het komt wel hoor. Ze moeten ook wennen aan de nieuwe omstandigheden en vaak over naar een submerse vorm. Kwestie van geduld zou ik zeggen.
'
oude topic
 

Terug
Bovenaan