Wat is er nieuw

Rouwtetra's en toch Zwaarddrager jongen die overleven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Ik heb een mooi groepje Zwaarddragers ( 1x man en 3x vrouw).

Daarbij zwemmen er o.a. 8 Rouwtetra's rond in mijn aquarium.

Rouwtetra's staan er toch om bekend dat ze de jongen op eten van de Zwaarddragers?
En de Zwaarddragers zelf eten er vast ook wel wat op, dacht ik?
Hoe kan het dan dat er toch jongen overleven?

Nu moet ik wel zeggen dat mijn bak goed beplant is en er veel verstop-plekken zijn enz.
Ook heb ik drijfplanten.

Ik vind het zeker niet erg dat er jongen overleven, maar ik wil geen bak vol met Zwaarddragers.
Even uitvangen gaat niet zo gemakkelijk, omdat ik dan de planten eruit moet halen.
En de planten laten zitten zodat ze beschadigen tijdens het uitvangen wil ik natuurlijk liever ook niet.

Er nog wat Rouwtetra's bij doen wil ik ook niet.
De bak draait prima en nieuwe vis erbij brengt toch wat risico met zich mee.
Daarbij wil ik ook geen overbevolkte bak hebben.
Zwaarddragers willen ook graag wat ruimte en 80cm is wel het minimale dacht ik gelezen te hebben.

Ik heb een Juwel Rekord 800.

Bestand is:

- 8x Rouwtetra
- 4x Zwaarddrager ( 1xM en 3xV)
- 7x Corydoras
- 4x Otocynclus
- Ong. 7 Appelslakken

Dus tsja,... hoe kan het dus dat er toch Zwaarddrager jongen overleven?
Ik voer zeker niet te veel, gewoon normaal.
Ze schieten ook eigenlijk altijd meteen op het voer af, dus geen honger hebben en daarom niet alle jongen opeten kan het dus eigenlijk ook niet zijn.

Als je heel veel drijf planten hebt en je bak zeer goed en vol beplant is dan willen er nog weleens wat jongen overblijven.

Het kan best hior dat ze overleven,ik heb zelf een tijdje guppen bij een kempvis gehad, en toch veel jongen gehad, terwijl ik dat ook niet verwacht had... Ik moet wel zeggen dat ik 80 cm ietwat weinig vind voor vissen die toch 12 cm groot kunnen worden en best druk zijn... en als het jobge visje wat groter is kab je altijd nig proberen uit te vangen...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan