Wat is er nieuw

Rowan's Juwel Rekord 600

R

Rowan'

Guest
Ik zal in dit topic proberen regelmatig foto's te plaatsen, mocht mensen dat uiteraard leuk vinden.

Dit is mijn huidige vissenbestand:
7x Rasbora Espei
3x Rasbora Brigittae
2x Colisa Chuna
6x Japonica Garnalen

Ik ben misschien van plan om dit bestand uit te bereiden met een stuk of 3 kuhli's en een paar Japonica garnalen, blijven toch leuke garnalen 😉.

Hier een foto van hoe mijn aquarium er tot gisteren eruit zag.

gjhAaFn5vLZXgMjPhW7TnLZoP6JKxrgF.jpeg

Uiteindelijk toch ervoor gekozen om de indeling te veranderen, omdat ik graag een stuk hout o.i.d. in mijn aquarium wilde. Zie hieronder het eindresultaat hiervan.

gjhAaFn5vLZXgMjPhW7TnLZoP6JKxrgF.jpeg

Vind het zelf een hele verbetering. Zit nog wel te twijfelen of ik die kleine steentjes zal weghalen/verplaatsen en wat ik met die hoge stengelplanten, die nu tijdelijk op de voorgrond staan, moet doen.

Opmerkingen en feedback is altijd welkom.

Ziet er leuk uit! Zelf vind ik het altijd wel mooi als er wat meer diepte in zit. Bijvoorbeeld door de bodem hoogteverschil te geven of een 'gangetje' te maken. Misschien het hout met het nu hoogste punt omdraaien, zodat die punt in de bodem staat en de vissen eronder door kunnen? Moet het niet omvallen natuurlijk 😉

Van visbestanden weet ik (nog) niet veel dus daar kan ik je helaas niet mee helpen..

-Manon 😀

Ziet er leuk uit. Je planten zijn mooi op kleur.

Ik zie dat je uitroompijp nu naar beneden is gericht in tegenstelling tot de eerste setting.

Kijk hiermee uit, in een kleine bak is het belangrijk om beweging in je oppervlakte te hebben omdat er al een klein oppervlak is om zuurstof uit te wisselen. Met grotere aquariums is dit anders. Door je oppervlakte in beweging te brengen verbeter je de zuurstof uitwisseling.

Je hebt dit waarscheinlijk gedaan omdat je nu veel drijfplanten hebt. En die anders door de bak gaan drijven.

Je hebt een opzet stuk voor de juwel filter om de uitstroom beter te regelen.

Omdat je nu minder lichtinval krijgt door de drijfplanten gaan je planten misschien iets minder groeien. Let hier een beetje op.

Anders gaan ze dus ook minder zuurstof produceren.

Het moet allemaal een beetje in balans zijn.

Ik zie dat je geen achterwand hebt, je hebt folie die kan je aan de buitekant plakken. Deze kan dan aan de achterzijde worden geplaatst aan de buitekant. Met een zwarte achterkant creëer je ook extra diepte in je aquarium.

En als je idd je bodem aan de achterkant iets hoger maakt dan creëer je extra diepte en kan je de planten ook wat makkelijker planten.

Een extra stukje hout past ook nog wel 😉

Maar ziet er eg leuk uit en de japonica garnalen zijn toppers vind ikzelf ook.

Mocht je inspiratie willen opdoen, kijk dan even naar mijn Rekord 600.

Maar smaken verschillen natuurlijk 😀

Succes. En vooral veel foto's plaatsen :foto:

Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit. Je planten zijn mooi op kleur.

Ik zie dat je uitroompijp nu naar beneden is gericht in tegenstelling tot de eerste setting.

Kijk hiermee uit, in een kleine bak is het belangrijk om beweging in je oppervlakte te hebben omdat er al een klein oppervlak is om zuurstof uit te wisselen. Met grotere aquariums is dit anders. Door je oppervlakte in beweging te brengen verbeter je de zuurstof uitwisseling.

Je hebt dit waarscheinlijk gedaan omdat je nu veel drijfplanten hebt. En die anders door de bak gaan drijven.

Je hebt een opzet stuk voor de juwel filter om de uitstroom beter te regelen.

Omdat je nu minder lichtinval krijgt door de drijfplanten gaan je planten misschien iets minder groeien. Let hier een beetje op.

Anders gaan ze dus ook minder zuurstof produceren.

Het moet allemaal een beetje in balans zijn.

Ik zie dat je geen achterwand hebt, je hebt folie die kan je aan de buitekant plakken. Deze kan dan aan de achterzijde worden geplaatst aan de buitekant. Met een zwarte achterkant creëer je ook extra diepte in je aquarium.

En als je idd je bodem aan de achterkant iets hoger maakt dan creëer je extra diepte en kan je de planten ook wat makkelijker planten.

Een extra stukje hout past ook nog wel 😉

Maar ziet er eg leuk uit en de japonica garnalen zijn toppers vind ikzelf ook.

Mocht je inspiratie willen opdoen, kijk dan even naar mijn Rekord 600.

Maar smaken verschillen natuurlijk 😀

Succes. En vooral veel foto's plaatsen :foto:
Ik zit dus met die stroming struggles. Ik heb geen idee waar ik dat ding heen moet richten. Doe ik het omhoog gaan al die drijfplantjes draaien. Doe ik omlaag bewegen die planten alle kanten op. Ik heb ook geen opzetstukje verder gekregen.

Heb nog best veel open plekken voor de normale planten, al ga ik wellicht nog een klein gedeelte weg doen. Colisa Chuna schijnen drijfplanten te waarderen.

Ik heb ook geen opzetstukje verder gekregen

Deze moet je kopen, zo slim zijn ze wel bij Juwel 😉

Je kan ook een plant nemen die naar de oppervlakte groeit. Dan blijven je drijfplanten een beetje bijelkaar en de vissen vinden het ook fijn om tussen de bladeren te zitten van grotere planten.

Je hebt ook amazone kikkerbeet. Deze maken hele mooie lange wortels en zitten aan elkaar vast als ze zich vermenigvuldigen en gaan hierdoor minder met de stroming mee. Kan je voor en paar cent op marktplaats vinden of hier op het forum.

Ik heb ze wel eens met visdraad in een hoek vast gemaakt omdat ik hetzelfde probleem had in een kleinere bak.

Ik gebruik gevleugelde sterrenkroos als oppervlakte plant. En penningkruid, vind je gewoon langs de vijver of sloot. Soms moet je wel goed zoeken.

Eind van de middag maar eens 3 pangio kuhli's halen bij de plaatselijke dierenwinkel 🙂

9j7stPNGF1uifUd8n7iuX4ZiZEi0WbiS.jpeg

Zo weer eens tijd voor een update, laatste update was toch wel weer een tijdje geleden. Allereerst @Ruben01, @Cédric Vleminckx, @Daniel 82 en @ManonAmy bedankt voor jullie reactie, toch altijd leuk om positieve dingen te lezen.

Met mijn aquarium gaat het zeer goed. Ik heb wel een paar wijzingen in het aquarium gedaan waarbij ik denk dat het erop vooruit is gegaan. Ik heb wat drijvers eruit gehaald, plantjes rechtsvoor weggehaald omdat ik daar eigenlijk geen plek meer voor had achterin. Helaas genoeg hadden ze geen kuhli's binnen gekregen op 16 september (heel zuur want de rest van de vissen die ze hadden besteld kwamen toen wel binnen). Ze gaan me bellen wanneer ze het weer hebben (waarschijnlijk eind volgende week). Kan ook naar Frits gaan, maar wil toch ook wel een beetje het dorp steunen 😛.

Ik zit erover na te denken om LED-verlichting en een mooie reliëf achterwand aan te schaffen voor mijn aquarium. Echter vind ik wel het LED-verlichting een beetje duur. Een achterwand komt waarschijnlijk nog wel op korte termijn, al ben ik me daar nog steeds over aan het beraden. Folie gaat het niet worden.

Het hout in mijn aquarium heb ik gekanteld, hierdoor kunnen mijn garnalen ook schuilen wanneer ze dat willen 😛. Al met al ben ikzelf toch zeer tevreden. Kreeg ook een uitloper plant van mijn Cryptocoryone Wendii, ben toch benieuwd of dat ook een beetje gaat groeien 😉.

Wanneer de kuhli's komen zal ik daar een foto van maken (hopelijk een beetje van een goeie kwaliteit, maak ze met me smartphone).

Groetjes,

Rowan

Je nieuwe opstelling vind ik persoonlijk veruit de mooiste! Echt gaaf man. Toevallig heb ik vandaag het complete filterhuis uit mijn record 600 gesloopt. In twee jaar tijd is drie keer mijn pomp stuk gegaan en daar was ik een beetje klaar mee haha.

Leuk ingericht aquarium!

Ik kan van de foto's niet zien wat voor drijfplantjes het zijjn.

Wat zou kunnen is de Phyllanthus Fluitans?
Maar dat is een pure gok 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan