Roy1986 zijn juwel vision


Dacht dat ik goudvissen in een aquarium nooit mooi zou vinden. Jij bewijst het tegendeel.
 
Thx door trial and error wijzer geworden. Sluiers worden vaak gezien als makkelijke vissen omdat ze relatief sterk zijn. Maar om een aquarium mooi te houden zijn het best uitdagende vissen aangezien ze alles proberen te slopen en veel afval produceren vandaar dat mensen vaak voor barebottem bakken gaan of erg eenvoudige indelingen. Daar in tegen zijn het wel erg leuke vissen aangezien ze hand tam zijn te maken en echt een eigen karakter hebben.
 
Die voeder ringen komen bij mij lokale tuincentrum vandaan (borghuis). Ze zijn van Tetra. Door de stroming aan het oppervlakte in mijn aquarium verdween het drijvend voedsel in het filter en met de ringen niet.
Ik heb ze ondertussen al ergens gevonden in Belgie aan 4 euro per stuk.:thumbs:
 
Thx door trial and error wijzer geworden. Sluiers worden vaak gezien als makkelijke vissen omdat ze relatief sterk zijn. Maar om een aquarium mooi te houden zijn het best uitdagende vissen aangezien ze alles proberen te slopen en veel afval produceren vandaar dat mensen vaak voor barebottem bakken gaan of erg eenvoudige indelingen. Daar in tegen zijn het wel erg leuke vissen aangezien ze hand tam zijn te maken en echt een eigen karakter hebben.

Je hebt ook wel echt te maken met een vis en niet een visje. En ik geloof dat dit ook gevolgen heeft op de lompheid in slopen, het afval produceren, maar ook in het ontwikkelen van karakter.
 
Maar weer eens een update. Aquarium draait goed. Laatst een gedeelte van mijn filter materiaal vervangen. Blijft toch altijd spannend of het impact heeft.

Screenshot_20180929-204527.png

Screenshot_20180929-204519.png

Screenshot_20180929-204509.png

Screenshot_20180929-204500.png
 
De laatste update in deze vorm. Net een grote snoei beurt gedaan. In het nieuwe jaar ga ik alle planten vervangen. Vind het er niet meer mooi uitzien.

Screenshot_20181205-205603.png

Screenshot_20181205-205650.png

Screenshot_20181205-205717.png

Screenshot_20181205-205723.png
 
Toch knap hoor zulke grote (en mooie!) sluiers samen met planten
 
Heeft ook wel wat moeite gekost om het te laten werken, veel verschillende planten geprobeerd. Ik gebruik de stenen als bescherming voor de wortels en zorg dat de structuur(vet plant achtig) van de planten wie ik gebruik vrij stevig is of dat de plant een snelgroeier is.
 
Een erg mooie bak is dit, je sluiers zijn prachtig. Hoe groot zijn ze nu? Ze lijken enorm op de foto's.
 
De witte is zo'n 17cm de rode 11cm schat ik. Zo zie je dat een Aquarium van 1m echt wel het minimum is. Als ik weet wat ik nu weet had ik dan ook een 1,2m vision gekocht en niet de 93cm wie ik nu heb.
 
Haha ja. Niet hele creatieve, ze heten Nemo en dory. Degene wie overleden is heette Barry.
 
denk de witte zo rond de 17cm andere zo rond de 12cm schat ik.
 
Dat zijn dus geen visjes meer te noemen Roy;)
 
denk de witte zo rond de 17cm andere zo rond de 12cm schat ik.


Wow dat zijn al grote beestjes :D maar ik denk wel zoals teddy beertjes ik heb er al gezien in de winkel wat groter en ze zijn zoooo schattig :smitten:
 
Ik vind buffelrug en lionheads altijd leuk.
 
maar weer eens een update. Na veel geklooi eindelijk het evenwicht in mijn bak weer een beetje in balans. De planten wie ik erin had staan hadden blijkbaar een grotere invloed dan ik had verwacht en had ze nooit allemaal in 1keer moeten verwijderen. Erg veel last gehad van baardalg, dacht altijd dat dat co2 gerelateerd was maar heeft toch 2 maand geduurd voor het een beetje onder controle was. Nadeel is dat de achterwand er nog steeds vol mee zit maar zit hier verder niet meer aan ivb met de bacterie culturen wie daar leven.. De foto hieronder is na een rigoureuze snoeibeurt.

DSC_0228.JPG
 
Wat extra kiekjes

DSC_0260.JPG

DSC_0259.JPG

DSC_0258.JPG

DSC_0256.JPG

DSC_0254.JPG

DSC_0253.JPG


DSC_0260.JPG
 
Wat zijn ze mooi en wat staat de bak er weer keurig bij :)
 
Maar weer eens een update heb de rode planten verwijderd aangezien ze helemaal verslijmd waren. Aan de rechter kant komen nog een paar planten, ben er nog niet over uit welke.

DSC_0332.JPG

DSC_0337.JPG
DSC_0335.JPG

DSC_0339.JPG
 
Dat zijn inderdaad flinke jongens Roy.
 
Ze zijn al uitgegroeid gelukkig anders had ik een groter onderkomen moeten regelen. Mijn wederhelft vind dit Aquarium eigenlijk al te groot :(. goudvissen groeien ongeveer een jaar of 4 deze zijn bijna 7 nu.
 
Mooi hoor :smitten: Valt me nog alles mee dat jij het zo mooi groen hou.
 
Je ziet niet vaak Sluiers met "veel" planten en ik vind het mooi om te zien dat het kan.
 
Je ziet niet vaak Sluiers met "veel" planten en ik vind het mooi om te zien dat het kan.
Het is ook best wel een uitdaging om het te laten slagen aangezien het toch lompe vissen blijven wie graag alles willen uitgraven en overal een hapje van willen proeven. Ook helpt het niet mee dat je wekelijks grote waterwissels hebt wat ook verre van ideaal is voor vooral de hogere planten. Verder denk ik dat veel sluierstaart houders te snel opgeven of niet het geld er voor over hebben om te investeren in planten voeding en een co2 installatie.
 
Wat bedoel je met dat grote waterwissels verre van ideaal zijn voor de hogere planten want leden die de EI volgen verversen ook wekelijks de helft.
 
Wat bedoel je met dat grote waterwissels verre van ideaal zijn voor de hogere planten want leden die de EI volgen verversen ook wekelijks de helft.
ik ververs wekelijks 3/4 ongeveer(120L op +- 160Lnetto) waardoor de hoge planten kunnen gaan knikken. meestal als ze wat langer zijn haal ik ze eruit of lat ze tegen het glas aan leunen als dat mogelijk is voor ik het water vervang
 

Terug
Bovenaan