Rubber / tempex in aquarium


anketh31

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 december 2008
Berichten
604
Leeftijd
29
Hallo allen,

Ik ben bezig een dubbele bodem te bouwen voor mijn hillstream plannen. Dit is inzetstuk wat gemaakt is van plexiglas en komt op de bodem van mijn aquarium te staan. Nu wil ik graag tussen het glas en dit plexiglas wat bescherming doen, aangezien er flink wat kilo`s op komen aan steen. Zou zonde zijn als de bodemplaat kapot gaat.

Is het mogelijk om op het plexiglas randjes rubber te plakken, zodat het beschermd is? Zie foto voor wat ik bedoel, vergeef mijn slechte teken skills haha. Op al dat blauwe wil ik dan rubber of tempex plakken, in dunne strookjes. Mijn voorkeur gaat echter uit naar rubber, vind dat er wat strakker uit zien. Ik wil het alleen op het plexiglas zelf plakken, zo heb ik niet de hele bodem vol met tempex/rubber liggen, want dat wordt alleen maar smerig. Er komt geen zand daaronder liggen, dus dan is dat tempex/rubber heel zichtbaar.

InkedIMG_20210407_084129_LI.jpg


Nu is de vraag, is er rubber dat aquarium veilig is? Of is het gewoon beter om daar wat tempex onder te plakken? Of heeft iemand andere ideeën?

Groetjes,
Anke
 
ik zou er gewoon een randje kit op doen en dit laten verharden voordat je het in de bak plaatst
 
Ik heb rubberen stukjes onder de stenen in mijn junglethema bak; maar voor jouw scenario zou ik de optie van Bart doen - hij was me net voor. Ik zou er silliconenkit op doen en laten uitharden, en dan plaatsen.
 
Ik heb rubberen stukjes onder de stenen in mijn junglethema bak; maar voor jouw scenario zou ik de optie van Bart doen - hij was me net voor. Ik zou er silliconenkit op doen en laten uitharden, en dan plaatsen.

ik zou er gewoon een randje kit op doen en dit laten verharden voordat je het in de bak plaatst

Ik heb gelezen dat siliconenkit niet hecht op plexiglas, vandaar dat ik opzoek was naar andere opties. Maar ik krijg toch deze week Bison Glas kit binnen, dus kan het wel even op een restant stukje proberen.

@LalaLaraSophie wat voor rubber heb jij gebruikt?
 
Ik heb gelezen dat siliconenkit niet hecht op plexiglas, vandaar dat ik opzoek was naar andere opties. Maar ik krijg toch deze week Bison Glas kit binnen, dus kan het wel even op een restant stukje proberen.

@LalaLaraSophie wat voor rubber heb jij gebruikt?
Het is meer een soort foam ofzo zie ik net. Volgens mij was 't een onderlegger voor je aquarium waar ik een restantje van heb gebruikt. Dit spul:
foam.jpg
 
Het is meer een soort foam ofzo zie ik net. Volgens mij was 't een onderlegger voor je aquarium waar ik een restantje van heb gebruikt. Dit spul:Bekijk bijlage 322895
Daar heb ik inderdaad ook nog van over. Misschien dat ik dat wel ga proberen als de siliconenkit niet werkt
 
dat lijkt heel erg op beglazing band

kit hecht goed genoeg aan perplex. voor jouw doel het dient alleen als tussenlaag er komen geen krachten op
 
EPDM Kit, heb je rubber die in een tube zit.

Mijn hele achterwand is hiermee vastgeplakt
 
Ik zou zelf onder stenen gewoon een stekkenrooster gebruiken als dat nodig is.
 
Ik zou zelf onder stenen gewoon een stekkenrooster gebruiken als dat nodig is.
Het gaat niet om de stenen, maar om de dubbele bodem die ik er in zet. Onder stenen doe ik inderdaad altijd een stekkenrooster.

EPDM Kit, heb je rubber die in een tube zit.

Mijn hele achterwand is hiermee vastgeplakt
Ook goede tip! Bedankt
 

Terug
Bovenaan