Wat is er nieuw

Ruit schoonmaken van Superfish Aqua 40 Panorama

  • Onderwerp starter Onderwerp starter robru
  • Startdatum Startdatum
R

robru

Guest
Waarmee maken jullie de ruit schoon van zo'n 25L panorama bakje. Heb het geprobeerd met een keukensponsje maar dit geeft niet echt een bevredigend resultaat.


A1I9UpfEBDL._AC_UL320_SR308,320_.jpg
 
Een keukensponsje werkt bij mij perfect.
 
Zelf maak ik mijn aquariaruiten proper met de scheermesjes van JBL maar een gewoon scheermesje (zonder houder) werkt ook prima!
 
Ik doe het ook met zo n keukensponsje Ronald en waarom ben je daar niet tevreden over?
 
De keukenspons die ik gebruik van de Lidl is waarschijnlijk een groot lomp ding in vergelijking met zo'n klein bakje, of mijn fijne motoriek is niet meer zo wat het wezen moet, hahaha.
Zeker als het bakje flink beplant is moet je voorzichtig manoeuvreren.
 
Zelf maak ik mijn aquariaruiten proper met de scheermesjes van JBL maar een gewoon scheermesje (zonder houder) werkt ook prima!
Dit gaat hem niet worden voor de voorzijde met de ronde hoeken 😉
 
Ik gebruik dezelfde als John, en met de rondehoeken van de dennerle 30 liter bakje heb ik geen problemen, zou de spons te groot zijn kan je deze altijd nog doormidden knippen.
 
Ik knip ze ook in twee stukken voor de kleine nano s.
 
Als er weinig ruimte is kan je een platte (aquascape) spatel gebruiken waarop je een 'zelfklevend' stukje vilt plakt. Kan je overal goed bij.
De afgeronde hoeken maak ikzelf altijd schoon met een harde tandenborstel.
 
Deuken niet hoor maar was zelf wel een keer iets te enthousiast met kracht zetten dat het nano bakje bijna van het kastje schoof! 😉


Dat herken ik John en je moet dan inderdaad met de kleine bakjes goed opletten.
 
Als er weinig ruimte is kan je een platte (aquascape) spatel gebruiken waarop je een 'zelfklevend' stukje vilt plakt. Kan je overal goed bij.
De afgeronde hoeken maak ikzelf altijd schoon met een harde tandenborstel.
Mooie extra tips Corne, dank je wel :thumbs:
 
Ik vind de kleine sponsjes juist ideaal werken in de ronde hoeken van de voorruit. Maar ja, zo heeft ieder zn eigen methode natuurlijk😉
 
De keukenspons die ik gebruik van de Lidl is waarschijnlijk een groot lomp ding in vergelijking met zo'n klein bakje, of mijn fijne motoriek is niet meer zo wat het wezen moet, hahaha.
Zeker als het bakje flink beplant is moet je voorzichtig manoeuvreren.

Voor de nano, maak ik nano sponsjes. Gewoon een normale spons in 4 of 6 stukken snijden.
 
Action sponsjes met aan een zijde blauw materiaal dat géén krassen veroorzaakt.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan