Wat is er nieuw

Ruit snel vies

samgeusens

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2008
Hallo leden,

Ik ben een aantal weken geleden begonnen met een planten/gezelschapsbak en alle planten groeien als kool (erg blij mee). Ik heb een Vision 260 en voeg 20ml plantenvoeding per week toe.

Nu heb ik een uitstroombuis met gaatje die er o.a. voor zorgt dat de co2 (uit mijn installatie) verspreid wordt. Het oppervlaktewater beweegt op deze manier niet.

Ik heb nu vaak na 3/4 dagen toch wel wat groen/bruin tegen de ruit zitten, heel dun maar wel hinderlijk.

Heeft iemand tips?

De bruinige alg zal opstartalg zijn en dat is vaak in de eerste weken het geval hoor.

Dat is fijn om te horen, ik heb ook even gewacht met het verversen van het water zodat er genoeg bacteri�n in kunnen komen. Komend weekend voor het eerst 30% er uit halen.

In je water zitten niet veel bacterien. Die zitten voor het grootste deel in je bodem en het filter.
Laat de natuur maar mooi zn werk doen nu.

Moet ik nog langer wachten met het verversen van het water? Op de bodem ligt wel wat rommel en het water verversen is dus wel een tijdje geleden.

Je hebt nog geen bewoners denk ik dus ik zou rustig de bak zo n 4 weken laten indraaien. Wat op de bodem ligt kan weer als eten dienen voor de te vormen bacteriecultuur.

Ik heb sinds een week een vissenbestand, veel kleintjes, aantal middelgrote en 4 garnalen maar die garnalen blijven nog een beetje in de bovenhoek bij het verwarmingselement zitten.

Ik weet niet welke garnaal je hebt maar de meeste moet je met minimaal 10 houden.

Ik heb hier ook een bakje gehad waarbij zelfs wel een paar maanden bruinalg op de ruiten zat. Maar met heel veel geduld hebben blijft het nu gelukkig weg.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan