Ruiten poetsen boven de bodem


T

Tommie1

Guest
Om mijn ruiten te poetsen gebruik ik ofwel wat witte filterwatten, ofwel zo’n soort schuurspons op een stok.
Voor de boven en middenste gedeeltes lukt dat prima, maar wat boven de bodem.

Net boven de bodem hangen nog wat puntalgen, en als ik iets te diep ga, dan zit de spons of de watten vol steentjes.
Als ik daarmee schuur, dan krijg ik krassen.

Hoe doen jullie dat?
 
Om mijn ruiten te poetsen gebruik ik ofwel wat witte filterwatten, ofwel zo’n soort schuurspons op een stok.
Voor de boven en middenste gedeeltes lukt dat prima, maar wat boven de bodem.

Net boven de bodem hangen nog wat puntalgen, en als ik iets te diep ga, dan zit de spons of de watten vol steentjes.
Als ik daarmee schuur, dan krijg ik krassen.

Hoe doen jullie dat?

Gewoon een plastic card gebruiken. Je wordt er tegenwoordig mee doodgegooid, klantenkaarten o.i.d., dus je hebt ze vast. Voor de wat rijkere mensen onder ons; je creditcard werkt ook prima.
 
Werkt een platinum card dan beter dan een gold card?
:D
 
Deze gebruik ik
8966498975774-500-500.jpg
 
Ik zuig meestal de voorste centimeter weg en kan dan mooi de ramen tot de bodem doen en dan doe ik het grind weer terug.
 
Niemand die er even met de vinger langs gaat als het niet te gek is? Met veel puntalg is dat amper te doen, maar als er maar een paar puntjes zitten krab je die even met een nagel weg.
 
Niemand die er even met de vinger langs gaat als het niet te gek is? Met veel puntalg is dat amper te doen, maar als er maar een paar puntjes zitten krab je die even met een nagel weg.

Ik gebruik zelf van die filtervlies van ome Ali ervoor en de wat hardere aanslag poets je daar best goed mee weg en dat geeft geen krassen.
 
Ik gebruik zelf van die filtervlies van ome Ali ervoor en de wat hardere aanslag poets je daar best goed mee weg en dat geeft geen krassen.
Langs de bodem vind ik dat toch wel een risico. Vandaar dat ik dan een vinger of twee gebruik. Met een bankpasje kan ik langs de bodem zelf slecht uit de voeten.
Maar inderdaad, filterwatten werken subliem om alg te verwijderen!
 
Langs de bodem vind ik dat toch wel een risico. Vandaar dat ik dan een vinger of twee gebruik. Met een bankpasje kan ik langs de bodem zelf slecht uit de voeten.
Maar inderdaad, filterwatten werken subliem om alg te verwijderen!

Als ik echt zo ver tegen de bodem aan moet reinigen dan zuig ik de eerste centimeter voor het raam ff weg zodat er geen grind op het vlies kan komen.
 
Ik ook, voor mijn autoruit bij vorst.... :D:D:D
Misschien niet goed te zien ,maar het is een krabber om verf van de ramen te krabben. Uitstekend geschikt om alg van de ramen,en te verwijderen.
Dat is dan flink werken voor je, met een stanleymesje de vorst van je autoruit krabben:Dk
 
Btje laat misschien..
Maar een oud pasje op een stokje werkt prima, een scheermes op een stokje ook.
Maar 100% krasvrij moet je denk ik toch echt bij de tunze care magnet zijn.
Ik maak ermee tot in mijn bodem schoon en het krast niet
 
Zo'n ding had ik ooit gekocht om na de Kerstperiode nepsneeuw en plakkaatverfschilderingen van mijn woonkamerraam te verwijderen, maar het lag een poos niks te doen in de doos met kerstspullen. Sinds een paar jaar gebruik ik hem dus voor mijn aquariumruit, en dat bevalt prima. Na gebruik droog ik hem goed, want hij roest natuurlijk behoorlijk.
 
Das waar, maar dat is mij nog nooit gebeurd met dat krabbertje van een Euro :D
 

Terug
Bovenaan